Winkelmand

No products in the cart.

Emerce100 2022 – Beste Digital Marketingbureaus – Stramark.nl

Laatst bijgewerkt: 06-05-2022 15:00:05

Persbericht - Zojuist is het officieel bekend gemaakt: Wij staan dit jaar in de Emerce100! Online Marketing Bureau Stramark is trotse nieuwkomer in de top van de categorie Digital Marketingbureaus klein!

Stramark is trotse nieuwkomer in de Emerce100

Niet alleen is Online Marketing Bureau Stramark een nieuwkomer in de top van de Emerce100 lijst. Op het sterrenniveau staan we met 5 sterren op een gedeelde 4e plaats!

We staan dus op plek 4 van alle online marketing bureaus van onze omvang in Nederland! Je begrijpt het al… Hier zijn we enorm trots op. Het mag gevierd worden en daar nemen we jullie graag in mee!

Wat betekent onze plek in de top van de Emerce 100 voor jou

Omdat de Emerce100 is een kwaliteit- en imago-onderzoek is, houdt onze plaats 4-verovering dus in dat we een goed imago hebben en hoge kwaliteit bieden. Blijkbaar zit het dus wel goed met ons op het gebied van kennis, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit.

Dat merk je onder andere hieraan:

  • Onze audits en gewenste vooronderzoeken zijn altijd kosteloos
  • Je krijgt bij ons direct een specialist aan de lijn
  • We hebben altijd focus op resultaat en handelen pro actief
  • We praten je maandelijks bij over de stand van zaken en de resultaten

Wil je jouw website- en zoekmachine optimalisatie (SEO), Online advertising (SEA) of Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) aan ons uitbesteden? We bewijzen je graag dat we alle lovende woorden meer dan waard zijn.

Daarom bieden wij de vrijblijvende Keyword ScanGoogle Ads scan en SEO scan aan. De specialisten van Stramark zitten klaar om jouw zoekwoordenlijst of Google Ads account onder de loep te nemen. We sturen jou kosteloos het resultaat toe en geven advies hoe het beter kan. Geheel vrijblijvend. Vervolgens kun je aan de slag om meer en betere bezoekers binnen te halen.

Volg onze Social Media accounts voor online marketing tips! LinkedInFacebookInstagram en Twitter.

Wat is de Emerce100?

De Emerce100 is een kwaliteits- en imago onderzoek, uitgevoerd door Emerce en onderzoeksbureau Motivaction. De redactie van Emerce heeft een vragenlijst gemaakt en verspreid en Motivaction heeft de data verzameld. Samen hebben zij de resultaten verwerkt.

Hoe werkt de beoordeling voor de Emerce100

Eerst is een longlist bedrijven aan experts voorgelegd voor feedback. Daaruit is de lijst van uiteindelijk te onderzoeken bedrijven gekomen. Op deze zogenaamde medium-list stonden dit jaar 998 bedrijven. Deze bedrijven in het onderzoek werden meegenomen voor beoordeling, verdeeld over meerdere categorieën.

Respondenten kregen de bedrijven ter beoordeling voorgelegd. Deze respondenten binnen het onderzoek bepaalden voor vier criteria de rangorde van belangrijkheid wat betreft de keuze van een aanbieder. Deze criteria bestonden uit:

  • kennis/know-how
  • prijs-kwaliteitverhouding
  • betrouwbaarheid
  • flexibiliteit

Dit jaar werd ook de Net Promoter Score (NPS) van een bedrijf meegenomen. Dit is een belangrijke KPI voor klanttevredenheid en klantloyaliteit. De respondenten konden geen bedrijf beoordelen binnen de categorie waarin zij zelf werkzaam zijn. Dit om oneerlijke concurrentie te voorkomen. De lijst van bedrijven en de categorie-indeling is samengesteld door Emerce en een pool van externe experts.

Berekening Eindlijst

Het gaat om de beoordeling van de kwaliteit van e-business bedrijven in vijf sectoren:

  • Bureaus
  • E-business Services
  • Media & Advertising
  • Software
  • Venture

Binnen deze sectoren worden bedrijven dan weer opgesplitst in subcategorieën. Zo bestaat de sector ‘Bureaus’ bijvoorbeeld uit meerdere subcategorieën die niet alleen van elkaar verschillen qua diensten en services, maar ook in bedrijfsgrootte. Elk bedrijf dat in de Emerce 100 verschijnt, heeft een beoordeling ontvangen van een benodigd minimaal aantal respondenten.

Net als voorgaande jaren is de rangorde van de bedrijven in de Emerce100 bepaald aan de hand van een score. Hoe deze score tot stand komt, is als volgt:

  • Voor elk van de vier criteria (kennis/knowhow, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit) is een beoordeling gegeven op een zevenpuntsschaal, waarbij 1 voor zeer slecht stond en 7 voor zeer goed.
  • De rangorde van belangrijkheid is gevraagd aan de respondenten. Deze is omgezet in een gewicht per criterium per categorie. Het gewicht is bepaald door de som van deze vier producten te delen door het totaal aantal respondenten van de categorie.
  • Om de totaalscore van een bedrijf te berekenen is de score van dat bedrijf op de vier criteria vermenigvuldigd met de gewichten van de criteria. In de resultaten zijn alleen die bedrijven opgenomen waarvan de totaalscore tot stand is gekomen op basis van de beoordeling van minimaal vijftien respondenten. Gezien het beperkt aantal waarnemingen van sommige bedrijven dienen de resultaten als indicatief te worden beschouwd.
  • De Net Promoter Score is bepaald door deelnemers te vragen in hoeverre ze een bedrijf zouden aanraden aan vriend of collega, op een schaal van 0 tot 10. De antwoorden per bedrijf zijn eerst ingedeeld in drie groepen: detractors, passives en promoters. De uiteindelijke NPS is bepaald door middel van de formule NPS = percentage promoters – percentage detractors.