Efficiënter werken en geld besparen? Integreer je CRM-systeem met telefonie!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:37

Persbericht - Mobiele technologieën vervagen de traditionele grenzen tussen telecommunicatie, personal computing, entertainment en bedrijfsbeheersystemen. We combineren verschillende toepassingen in meerdere platforms (telefoon, tablet, pc, cloud) en switchen regelmatig tussen devices. Dat is precies de reden waarom telefonie integratie met je CRM je veel voordelen geeft ten opzichte van het gebruik van afzonderlijke platforms. We hebben zes manieren waarop telefonie integratie met CRM je geld bespaart voor je op een rijtje gezet.

1. Geautomatiseerde tracking

In het Customer Relationship Management (CRM) blijkt vaak dat de belangrijkste informatie het snelste wordt vergeten. Als jij je klanten en hun interactie met je bedrijf kent, dan kun je hun wensen snel en accuraat beantwoorden. Telefonie integratie met CRM zorgt ervoor dat de datum van de oproep, tijdstip en wie de oproep heeft beantwoordt automatisch wordt opgeslagen. Wanneer je dit automatisch bijhoudt bespaar je arbeidskosten en zorg je ervoor dat je nooit gegevens kwijtraakt of vergeet in te voeren.

2. Verbeterd beheer

Van gespreksregistratie tot pop-up notities, je telefonie integratie beheert je interactie met klanten tussen de klantenservice en verkoop. Je hoeft niet langer handgeschreven notities te verzamelen of je werknemers te vragen bij een inkomende oproep telkens het CRM-systeem te openen. Als er een gesprek binnenkomt krijg je automatisch een notitie te zien en wordt de tijd van het gesprek geregistreerd. Zo verspil je niet langer tijd aan werknemers die vergeten in te voeren: dit doet het systeem voor ze.

3. Data, data, data

In de detailhandel en de makelaardij draait alles om de locatie. Maar in informatiesystemen draait het om data. Met een goede telefonie integratie met CRM verbetert je gegevensbeheer en je oproepbeheersysteem. Het systeem slaat automatisch gegevens van uitgaande en inkomende oproepen op. Daarnaast geeft de integratie je de analytische hulpmiddelen om je gegevens intuïtief te verwerken. Bij gegevensverwerking zijn analyse en opslag de twee meest belangrijke aspecten en CRM-integratie heeft dat helemaal in orde.

4. Snellere telefoongesprekken dankzij telefonie integratie met CRM

Tijd is geld en de tijd die het kost om een goede verstandhouding op te bouwen met je klant en relevante informatie te verkrijgen kost je medewerkers nu eenmaal tijd. Met de software voor oproepbeheer worden je CRM-notities, eerdere interacties met klanten en je verkoopproces automatisch opgehaald bij een inkomende oproep om vanaf het begin positieve interacties tussen werknemers en je klanten mogelijk te maken.

5. Bel overal

Heeft je telefoniesysteem geen click-to-dial functionaliteit? Dan besteden je medewerkers waarschijnlijk teveel tijd aan het zoeken en invoeren van telefoonnummers. Dankzij CRM-integratie kun je vanaf elke website bellen door simpelweg op het nummer te klikken. Het systeem zal dan automatisch een notitieblok laten zien, de oproep loggen en de gegevens aan het einde van het gesprek opslaan.

6. Integreer elk systeem

Met een op maat gemaakte koppeling kun je elk CRM-systeem met iedere telefooncentrale koppelen. Zo hoef je niet te investeren in nieuwe software of een nieuwe telefonie-oplossing.