Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Een inspirerend concept van Wink, een High Tech oplossing van Under Reality en voilà: de Takeaway.com Awards

Laatst bijgewerkt: 15-06-2022 10:35:36

Persbericht - Zet de wizzkids van Under Reality en de creatieve geesten van Wink in een online vergaderkamer. Open de deur na een uurtje en je hebt een mindblowing concept. De gelukkige opdrachtgever  Takeaway.com wrijft haar handjes kapot. 

just eat takeaway

 

De opdrachtgever Takeaway.com

Takeaway.com -in Nederland vooral bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl- is de beursgenoteerde onderneming van Nederlander Jitse Groen. De anekdote wil dat Groen begin deze eeuw met Kerst een maaltijd wilde laten bezorgen. Toen hij erachter kwam dat dit alleen bij pizzeria’s mogelijk was, verbaasde dit hem en een idee was geboren. Inmiddels is zijn bedrijf actief in ruim 20 landen, waaronder Australië en de VS. Met een omzet van ruim 2 miljard per jaar is het een van de succesvolste ondernemingen van Nederlandse bodem.

De opdracht: Awards op een unieke persoonlijke manier toekennen

Ieder jaar reikt Takeaway.com awards uit aan restaurants die op verschillende onderdelen goed scoren. Dit doet Takeaway.com om de prijswinnaars erkenning te geven en te belonen voor hun waarde die ze leveren. In totaal worden er 350 prijswinnaars in verschillende categorieën beloond met een award. De prijswinnaars komen uit 15 verschillende landen. Takeaway.com heeft een specifieke eis gesteld aan de opdracht: we willen de winnaars op een persoonlijke manier feliciteren met het winnen van een Takeaway.com Award.  

Een vernuftige en creatieve op maat gemaakte boodschap 

Een klein obstakel in tijden van pandemie en reisbeperkingen: Hoe lever je een persoonlijke boodschap aan 350 verschillende prijswinnaars zonder dat je ze face-to-face kunt spreken? Wink en Under Reality waren er al snel uit, met unieke op maat gemaakte content in de vorm van film. In totaal waren er 1400 unieke filmpjes nodig in 15 verschillende talen. 1400 unieke filmpjes maken is een dermate grote onderneming, dat dit vanwege de tijdsdruk geen optie was. Hierop is besloten een animatie te maken. Maar dan nog de persoonlijke touch eraan toevoegen. Een knap staaltje techniek van Under Reality kwam hier aan te pas.

Er is een animatietemplate gemaakt en met behulp van slim script werden hier de logo’s de reviews etc. van iedere unieke winnaar ingevuld. Het resultaat: een prachtige persoonlijke felicitatie per film die de winnaars kunnen delen via hun social media kanalen.

Het resultaat mag er zeker zijn en binnenkort worden 350 restauranthouders verrast met een persoonlijke felicitatie vanuit het hoofdkantoor in Nederland. Een prachtig voorbeeld van hoe een creatief bureau en een digital agency elkaars expertise gebruiken voor een uitdagende case.