Drie oefeningen die je kunt doen achter je bureau

Laatst bijgewerkt: 23-11-2020 09:48:01

Persbericht - Als je een kantoorbaan hebt dan betekent dit dat je minimaal maar liefst 8 uur per dag achter een bureau...

Als je een kantoorbaan hebt dan betekent dit dat je minimaal maar liefst 8 uur per dag achter een bureau op een stoel zit. Je zult de hele dag een computer of laptop voor je neus hebben. Bewegen doe je amper. Alleen je vingers mogen constant heen en weer gaan. De rest van je lichaam doet eigenlijk helemaal niets. Dat is natuurlijk helemaal niet goed. Toch zijn er genoeg oefeningen die je gewoon aan je bureau kunt doen. Daarnaast is het als eigenaar van een bedrijf ook zeker slim om een fitness gym in te richten met bijvoorbeeld onder meer halterschijven en andere fitness artikelen. Zo’n office gym kan ingericht worden met behulp van de producten die je kunt kopen gewichtenshop.nl. Kies je ervoor om niet zo’n sportruimte te creëren voor je werknemers? Geef ze dan tenminste de kans om de onderstaande oefeningen te doen achter hun bureau zodat ze toch nog wat beweging kunnen krijgen.

Standing hip extension

Achter je bureau kun je een aantal oefeningen doen. De standing hip extension is daar een voorbeeld van. Deze oefening is met name goed voor je bilspieren, wat een deel is van je lichaam dat weinig beweging zal krijgen tijdens een werkdag. Je doet een standing hip extension door voor je bureau te gaan staan. Je oren, schouders, heupen en enkels moeten recht boven elkaar zijn. Je moet dus eigenlijk helemaal rechtop staan. Ook je rug moet zeker recht gehouden worden tijdens de oefening. Vervolgens kun je je rechtervoet achter je omhoog brengen. Als steuntje kun je in principe je bureau of je bureaustoel gebruiken. Neem nu de beginpositie weer aan. Herhaal deze beweging per voet 10 keer.

Chair dips

Alhoewel je vingers dus wel veel beweging krijgen tijdens het werken zal dit niet gelden voor je armen. Je triceps aanpakken is dus slim, wat je kunt doen met chair dips. Je begint door met je rug naar de bureaustoel te gaan staan. Plaats je handen op het randje van de stoel. Zet daarna beide benen voor je neer, waardoor je in principe in een tafelhouding staat. Laat je kont langzaam naar de grond zakken. Duw je lichaam nu weer omhoog naar de beginpositie, wat best zwaar is. Doe deze oefening 8 keer, al kun je ervoor kiezen om meer herhalingen te doen.

Leg extension

Ook de spieren van je bovenbenen kunnen wel wat beweging gebruiken als je de hele dag aan het werk bent achter je bureau. Hier kun je voor zorgen door een oefening genaamd leg extension te doen, wat erg eenvoudig is. Je begint door op je bureaustoel te gaan zitten met beide voeten op de grond. Let er hierbij op dat je recht zit, waarbij met name de rug van belang is. Vervolgens kun je beginnen met de eerste leg extension. Dit doe je door je onderbeen omhoog te brengen tot in het verlengde van je bovenbeen. Je kunt de voet dan terugbrengen naar de grond. Per been moet je deze beweging 10 keer herhalen.