Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Drie broers ontrafelen met upMention het geheim van Google

Laatst bijgewerkt: 08-10-2021 17:00:09

Persbericht - Heinosoft wordt upMention. Het bedrijf uit het Zuid-Hollandse Delfgauw helpt al 22 jaar ondernemers aan online succes door ze beter vindbaar te maken. De drie broers die upMention nu leiden hebben één duidelijke missie: het geheim van Google inzetten voor hun klanten.

De juiste zoekwoorden gebruiken. Websites laten opvallen. Hoger eindigen dan je concurrent. Van een bezoeker een koper maken. upMention heeft 21 specialisten in dienst die precies weten hoe je dit voor elkaar krijgt. En dat allemaal met het doel om meer klanten binnen te halen en daarmee de omzet te verhogen.

Tijd voor een nieuwe naam

“We doen dit al 20 jaar. Eerst vanuit de bibliotheek van de TU Delft, later met een eigen kantoor in Delfgauw. De toenmalige oprichter Hein van Vlastuin is al sinds 2002 niet meer bij het bedrijf betrokken. Daarnaast hebben we steeds meer internationale klanten en het merk Heinosoft past daar niet meer bij. Tijd dus voor een nieuwe naam die de lading wél dekt. En dat is upMention. Up staat voor de beweging omhoog en mention voor het genoemd worden”, vertelt Geerten Schollaart. Hij is het die het bedrijf al jarenlang samen met zijn twee broers leidt.

Tweede vestiging in Afrika

Arjan, de oudste van het stel, nam het bedrijf in 2002 over. Zijn eerste medewerker was de toen nog 14-jarige Geerten. De andere broer Andries heeft dan een boomkwekerij in Kenia. Zo ontstond het idee om in Afrika technisch specialisten te gaan werven. Met succes, want inmiddels heeft upMention ook een vestiging in de Keniaanse hoofdstad Nairobi. “Zo trekken we nu al sinds jaar en dag samen op als drie broers. We zetten het geheim van Google in voor het succes van onze klanten.”

Ondernemers bereiken meer klanten

Zoekmachine optimalisatie is begrijpen wat er wordt gezocht en doorzien wat het verschil is tussen wat Google wel en niet deelt en waarom. Het is dan ook een spel van lange adem. “Doorzetten is de basis voor succes. We hebben de afgelopen jaren voor onze klanten al meer dan 4.600 top 3 posities veroverd. Dat zijn stuk voor stuk ondernemers die nu meer klanten bereiken dan ze eerder deden”, aldus Schollaart. Als voorbeeld noemt hij een verkoper van tuinartikelen die zijn jaaromzet uiteindelijk zag verhogen van 140.000 euro naar 1,8 miljoen euro in een periode van 2 jaar. “Hét bewijs dat onze aanpak werkt. We zijn met deze nieuwe naam klaar voor een mooie toekomst waarin we nóg meer ondernemers gaan helpen aan extra omzet.”