Deelname Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2023 geopend

Laatst bijgewerkt: 01-11-2022 14:59:08

Persbericht - Doe mee aan het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2023.

CSU nodigt facilitair verantwoordelijken uit om voor 4 december 2022 deel te nemen aan het onderzoek via www.csu.nl/innovatie/onderzoek-facilitaire-innovatie. Direct na het invullen van de online vragenlijst heeft men inzicht in hoe de eigen antwoorden zich verhouden ten opzichte van vakgenoten. Het rapport met de complete resultaten van het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2023 presenteert CSU begin februari 2023. Met behulp van de resultaten kan de volgende stap gezet worden in innovaties op het gebied van FM.

Samen innoveren
“Facility managers staan voor diverse uitdagingen. In welke mate heeft de krappe arbeidsmarkt en de focus op energieverbruik bijvoorbeeld invloed op de doelen en ambities van FM?”, aldus Esmeé Ficheroux, lid Raad van Bestuur van CSU. “Vanuit CSU willen samen optrekken: innoveren is samen experimenteren. Met dit onderzoek bieden we inzicht in de trends en het realiseren van een gezonde, veilige en duurzame omgeving voor de eindgebruikers en de medewerkers.”

Zo is er binnen FM steeds meer aandacht voor de trend Facility Experience (FX), de totaalbeleving van alle contactmomenten van klanten, gasten, medewerkers en gebruikers met een organisatie. De grote vraag is waar de grootste kansen en uitdagingen liggen voor het optimaliseren van de FX? Op welke wijze worden de vier FX-thema’s ingericht? Een optimale (eind)gebruikersbeleving is essentieel en moet het uitgangspunt zijn om te komen tot een juiste inrichting van de dimensies binnen FX. We onderzoeken hierbij de fysieke omgeving, technologie, sociale omgeving en ondersteunende FM-processen.

Kansen en uitdagingen
Uit het onderzoek van vorig jaar leerden we dat thema’s als duurzaamheid (60%), medewerkerstevredenheid (57%) en het welzijn van werknemers (55%) topprioriteit zijn. Het omgaan met de veranderingen als gevolg van de coronapandemie stond hierbij centraal. Zijn deze veranderingen blijvend gebleken? Hoe kijkt Facilitair Nederland nu naar deze thema’s?

Het onderzoek van 2023 biedt inzicht in hoe innovatieve toepassingen een bijdrage leveren aan FM. Hierin bekijken we hoe FM de werkplekken inricht tot een omgeving waar mensen zich fijn voelen en goed kunnen presteren, de tools faciliteert om optimaal samen te kunnen werken en de klantbeleving verbetert.

Doe mee!
CSU nodigt facilitair managers van harte uit om deel te nemen aan het benchmarkonderzoek. De resultaten van dit onderzoek helpen om de volgende stap te zetten in de vernieuwing van FM binnen organisaties. Deelnemen aan het onderzoek kan via www.csu.nl/innovatie/onderzoek-facilitaire-innovatie.