CSU, Tzorg en Zizo lanceren de Catharina Foundation: Steun voor Vitaliteit, Verbinding en Duurzame Projecten

Laatst bijgewerkt: 19-09-2024 16:11:03

Persbericht - Met trots introduceren schoonmaakorganisatie CSU, Zizo en thuiszorgorganisatie Tzorg – gezamenlijk de holding Total Care – en familie Van der Heijden de Catharina Foundation.

V.l.n.r.: Marco Gramser, Elke Wirtz, Laurens van den Heijkant, Esmée Ficheroux, Geert van Lamoen, Ester van der Linden

Met trots introduceren schoonmaakorganisatie CSU, Zizo en thuiszorgorganisatie Tzorg – gezamenlijk de holding Total Care – en familie Van der Heijden de Catharina Foundation. Ze zijn ontzettend dankbaar om hiermee te investeren in de gezondheid en vitaliteit van mensen, maar ook in projecten die de banden binnen gemeenschappen versterken en bijdragen aan een duurzame toekomst. Vanuit het hart gelooft de foundation in de kracht van mensen en de magie die ontstaat als je elkaar steunt.

Met kleinschalige acties naar grote impact
Mooie ideeën die de leefbaarheid vergroten, kleinschalige acties waardoor mensen (weer) vitaal of zelfredzamer worden, of initiatieven die de samenleving een stukje groener of liever maken door meer lokale betrokkenheid en contact. De Catharina Foundation biedt steun, zodat deze betekenisvolle ideeën en maatschappelijke projecten écht van de grond komen.

Als aftrap liep het bestuur van de foundation op 17 september mee bij Leeflandgoed Opwetten, een project dat leefgeluk voor jong en oud stimuleert door gezamenlijke activiteiten, zoals samen koken en eten. Met deze start stimuleert het bestuur de kantoorcollega’s van CSU, Tzorg en Zizo om zich ook als vrijwilligers in te zetten voor duurzame initiatieven vanuit de foundation.

“We vinden het heel fijn om de wereld op deze manier samen een stukje mooier te maken. Niet alleen vanuit financiële steun, maar ook met vrijwilligerswerk. We kijken ernaar uit om met de foundation nog meer van deze initiatieven in te mogen vullen, samen met medewerkers. Om zo blijvende en positieve verandering teweeg te brengen.”, aldus Ester van der Linden, voorzitter van de Catharina Foundation.

Positieve impact door steun en samenwerking
De foundation ondersteunt ANBI-stichtingen dus niet alleen financieel, maar biedt ook advies, begeleiding en vrijwilligerswerk. “Met de Catharina Foundation dragen wij actief bij aan een samenleving waarin iedereen zich welkom mag voelen en naar elkaar omziet. We zijn er trots op dat we daar samen met de familie-aandeelhouders en al onze medewerkers invulling aan kunnen geven.”, aldus Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur van Total Care.

De betekenis achter ‘Catharina’
De foundation draagt de naam ‘Catharina’ om een bijzondere reden. In 1968 richtte Cor van der Heijden CSU op. Zijn vrouw Rien (Catharina) van der Heijden-van de Ven was de drijvende kracht achter Cor. Een luisterend oor voor iedereen. Zij was écht een mensenmens, ze had oog voor het verhaal achter de medewerker. Daarom draagt de foundation met trots haar naam. “Het is een eerbetoon aan mijn moeder.”, aldus Ester van der Linden, voorzitter van de Catharina Foundation en dochter van Cor en Rien.

Steun aanvragen
ANBI-stichtingen die voldoen aan de voorwaarden kunnen een aanvraag indienen via www.catharinafoundation.nl. Meer informatie over de mogelijkheden en voorwaarden is op de website te vinden.