BubbleFlush maakt toiletreiniging zonder chemie mogelijk

Laatst bijgewerkt: 09-05-2022 10:54:36

Persbericht - Jaarlijks worden er miljarden liters chloor en andere milieubelastende schoonmaakmiddelen geproduceerd om ons toilet mee schoon te maken. Verpakt in dikke plastic flessen, getransporteerd en gedistribueerd. Onverdund en zeer schadelijk spoelt deze chemie door het riool richting de rioolwaterzuiveringsinstallaties. Daar moet actief slip (bacteriën) deze chemie afbreken. In de praktijk betekent dit dat een groot deel van deze chemie in de natuur en zelfs in het oppervlaktewater terecht komt. TranZ

De BubbleFlush is het eerste actieve toilet reinigingsysteem ter wereld, dat het toilet perfect en hygiënisch schoon maakt zonder gebruik van agressieve en milieubelastende schoonmaakmiddelen. Het gepatenteerde systeem van de BubbleFlush wekt ultrasone trilling op in het toiletwater. Door een uniek natuurverschijnsel worden onder water kleine luchtbelletjes opgewekt. De BubbleFlush laat deze belletjes groeien om ze uiteindelijk met veel kracht te laten imploderen.

Deze microscopische implosies veroorzaken krachtige waterstromen waarbij de temperatuur lokaal tot extreme hoogte oploopt. Deze waterdruk in combinatie met warmte ‘blaast’ de vervuiling als het waren van de wand. De ultrasone trilling verwijdert ook vervuiling op lastig bereikbare plaatsen. Zelfs bij ogenschijnlijk schone toiletten zie je vaak nog kalk en vuil uit het toilet los komen.

CSU heeft berekend dat volledig overstappen op de BubbleFlush een jaarlijkse besparing op chemie geeft die gelijk staat aan 45.000 Kg CO2.

Gebruiksvriendelijk

Schoonmaken met de BubbleFlush is kinderspel. Je houdt de BubbleFlush in het toilet en drukt op de knop. Je beweegt tijdens het reinigen de BubbleFlush door het sifon en ziet het kalk en vuil letterlijk van de wanden loskomen. Uiteindelijk spoel je het toilet door, waarmee je de BubbleFlush direct afspoelt en ook het losgekomen vuil wegspoelt. Voor de gebruiker wordt het veiliger en gezonder. Maar ook minder zwaar.

Meer weten over de BubbleFlush?

TranZero is het bedrijf achter de gepatenteerde BubbleFlush. Met dit eerste product richten zij zich op het transformeren van de schoonmaak keten naar een milieuvriendelijke manier van toilet reinigen. Kijk voor meer informatie op BubbleFlush.com of neem contact op met Dennis Luiten van TranZero via 079 343 63 13 of mail naar [email protected].

De BubbleFlush van TranZero won in 2021 de CSU Innovatie Award. Een succesversneller voor innovaties in de facilitaire branche.