Bedrukte aanstekers en andere promotieartikelen waarmee je direct een specifieke doelgroep kunt targeten

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:28

Persbericht - Je kunt wel duizenden verschillende artikelen bedenken die je zou kunnen laten bedrukken met je bedrijfslogo om je bedrijf te promoten.

Zo kun je natuurlijk pennen met logo uitdelen. Maar vaak heb je een specifieke doelgroep en wil je graag dat die doelgroep jouw promotieartikel met genoegen ontvangt en gebruikt. Een verkeerd gekozen promotieartikel is zonde van het geld. Daarom stellen we als voorbeeld een aantal artikelen voor die aansluiten bij specifieke doelgroepen die je zou kunnen targeten.

Aanstekers

Hoewel de groep rokers in ons land wat kleiner aan het worden is, is er nog steeds een substantieel aantal mensen dat rookt. Die percentages zijn het hoogst onder de ‘arbeidersklasse’. Wanneer je je in het bijzonder richt op het verkopen van producten of diensten aan deze doelgroep, is aanstekers bedrukken met je bedrijfslogo en die gericht uitdelen een nuttig instrument. Een werkende aansteker komt immers altijd van pas voor een roker. De kans dat jouw aansteker meteen in de prullenbak verdwijnt is dan ook erg klein. Als mensen hem zelf niet kunnen gebruiken, geven ze hem wel weg aan iemand die er wel iets aan heeft. Deze halen hem meerdere malen per dag tevoorschijn om een sigaretje op te steken, dus jouw bedrijfslogo komt vaak voorbij. Bij het juiste adres kan aanstekers bedrukken goedkoop zijn, alle reden dus om deze manier van marketing in te zetten dus.

Bidons

Is jouw doelgroep mensen die bewust bezig zijn met hun levensstijl en daarom veel sporten, dan kun je daar ook op inspelen. Een goede bidon komt altijd van pas, en het is ook precies zo’n artikel waarvan veel mensen denken dat ze hem vast wel een keer gratis als promotieartikel krijgen en er dus zelf geen kopen. Laat die gratis bidon dan die met jouw bedrijfslogo erop zijn, zodat je goed zichtbaar bent in sportscholen en bij andere sportgelegenheden. Een bidon is ook nog eens een duurzaam artikel in de zin dat mensen er lang mee kunnen doen. De kans dat jouw bidon in de prullenbak verdwijnt is dan ook niet groot. Wordt hij door de ontvanger niet benut, dan geeft deze hem vaak wel weg aan iemand die er wel een nodig heeft. Je kunt een bedrukte bidon bestellen bij IgoPromo.

Zakje met zaadjes

Verkoop je producten of diensten te maken hebben met tuinieren, of zoek je om een andere reden specifiek de doelgroep van mensen met een eigen huis met tuin? Dan is een met bedrijfslogo bedrukt zakje met zaadjes een leuk idee voor een promotieartikel. De juiste doelgroep zal deze met genoegen ontvangen en gebruiken. Maar let op: dit is wel precies zo’n artikel dat in de prullenbak belandt als het niet bij de juiste doelgroep terechtkomt. De promotie zit hem wel vooral in het gebaar, omdat de verpakking natuurlijk wél sowieso bij het afval belandt. Gebruik dit promotieartikel daarom vooral als je in de gelegenheid bent als bedrijf om het persoonlijk te overhandigen aan de doelgroep. Maak extra goede sier met een duurzame, ‘groene’, biologisch afbreekbare verpakking.

Paraplu

Een paraplu lijkt een erg algemeen artikel waarmee je niet een specifieke doelgroep kunt targeten. Daar denken wij anders over. Het is namelijk een object dat voor jonge mensen die net het huis uit zijn uitstekend van pas komt, omdat ze nog niet zoveel huisraad verzameld hebben. Wil je dus studenten targeten, dan zijn bedrukte paraplu’s daar een nuttig instrument voor. De kans dat een student een gloednieuwe paraplu bij het afval doet is erg klein. Wanneer het regent zal hij of zij dankbaar gebruik maken van jouw geschenk en als wandelende reclamezuil jouw bedrijf promoten. Dat lijkt ons een goede deal.