Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Achterstand in uw administratie? ZZP-boekhouder helpt u graag

Laatst bijgewerkt: 08-06-2023 11:00:06

Persbericht - Achterstand administratie Een achterstand in de administratie kan iedere zzp'er overkomen. Er is dan ook geen reden om u hiervoor te schamen. ZZP-boekhouder helpt, bel 06-13936399.

Achterstand in administratie

Een achterstand in de administratie, daar hoeft u zich niet voor te schamen. Niet elke ondernemer heeft affiniteit met administratie, waardoor de blauwe enveloppen weleens ongeopend op een stapel kunnen blijven liggen. Het negeren van uw administratie is echter niet de verstandigste strategie. Zo wordt de achterstand en bijbehorende boetes alleen maar groter. Veelvoorkomende oorzaken van achterstanden in de administratie die ik hoor zijn:

  • Gebrek aan affiniteit met boekhouding
  • Gebrek aan tijd
  • Betalingsproblemen door slecht of niet betalende debiteuren
  • Persoonlijke omstandigheden, zoals scheiding
  • Ongeopende post van de Fiscus
  • Boetes van de Fiscus

De Fiscus is streng als het gaat om het op tijd indienen van IB en BTW aangiftes. Met als resultaat van het te laat indienen verzuimboetes, die hoger worden naarmate u langer wacht met betalen.

Geen aangifte indienen

Wat gebeurt er als u helemaal geen aangifte indient? Dan ontvangt u naast de verzuimboete ook een ‘ambtshalve aanslag’. De Fiscus rekent dan met een geschat bedrag waarover belasting berekent wordt, resulterend in de aanslag. De ambtshalve aanslag moet u wakker schudden, aangezien uw belastbaar inkomen mogelijk veel hoger geschat wordt dan het werkelijk is. Naast de hoge aanslag lopen de kosten steeds meer op, zolang u niets onderneemt. Tijd voor actie dus!

Gespecialiseerde hulp bij administratie-achterstanden

Soms lijkt de achterstand zo groot dat zzp’ers denken dat hun situatie hopeloos is. Bij ZZP-boekhouder hebben wij veel ervaring met het helpen van zzp’ers met administratie-achterstanden. Daardoor kunnen wij vaak meer doen dan zzp’ers denken. Onze ervaring en netwerk stellen ons in staat u deskundig te helpen. Ervaar het zelf.

Wat kunnen zzp-boekhoudder voor u doen?

Wanneer u onze hulp inschakelt, maken wij direct tijd vrij omdat we begrijpen hoe urgent administratie-achterstanden kunnen zijn. Wat wij vervolgens doen:

  • Wij nemen schriftelijk en telefonisch contact met de Fiscus.
  • Waar nodig nemen we ook contact op met de deurwaarder.
  • We vragen uitstel van indiening aan en spreken een termijn af om uw administratie op orde te brengen.
  • In deze extra tijd brengen wij uw administratie op orde.
  • We kunnen u helpen bij het indienen van bezwaar als de ambtshalve aanslag te hoog is ingeschat.

Wij nemen de taken waar u tegenop ziet uit handen. We verwerken achterstallige facturen, bankmutaties en stellen een balans- en resultatenrekening op. Nadat we uw administratie hebben bijgewerkt, zorgen we voor de juist IB- en Btw-aangiftes.

Voorbeeld uit de praktijk

Wij delen ook graag aan voorbeeld vanuit onze eigen ervaring. Een ondernemer in de bouw lag in schrijding. Vanwege deze moeilijke privésituatie had hij zijn administratie verwaarloosd. 3 jaar lang diende hij geen aangiftes in. Een volledige administratie ontbrak bovendien. De blauwe brieven van de Fiscus gingen linea recta de prullenbak in.

Toen ZZP-boekhouder deze klus aannam, hebben we direct de Fiscus en deurwaarder gebeld, en de achterstanden geïnventariseerd. We hebben samen problemen in kaart gebracht en verzameld wat nog wel beschikbaar was. Vervolgens hebben we contact opgenomen met de bank voor ontbrekende afschriften voor de achterstallige boekhouding. We hebben samen de volledige administratie gereconstrueerd.*

*kleine opmerking: betalingsregelingen moet u zelf treffen. Wij kunnen u wel helpen met de balans die u daarvoor kunt gebruiken.

De administratie was op orde. Daarna hebben we met succes bezwaar aangetekend tegen de ambtshalve aanslagen voor de omzetbelasting. Deze werden uiteindelijk teruggebracht naar nul. De aanslagen werden gezamenlijk met meer dan €80.000 verlaagd. De klant moest echter wel inkomstenbelasting en boetes betalen, daar valt niet aan te ontkomen.

Hoewel ZZP-boekhouder veel kan doen, kunnen we helaas niet alles. Bent u net als deze ondernemer in dit voorbeeld dringend op zoek naar gespecialiseerde hulp om uw administratie-achterstand bij te werken? Aarzel dan niet en bel vandaag nog 0613926299. U kunt dan vannacht al beter slapen in de wetenschap dat er actie wordt ondernomen.

Wat kost onze totaaloplossing?

Heeft u last van?

  • Stapels ongeopende post?
  • Hoge fiscale boetes?
  • De deurwaarde die achter u aan zit?
  • Slapeloze nachten?

Laat ons u dan helpen uw administratie op orde te krijgen. Laat dit lastige werk met een gerust hart over aan de specialist van ZZP-boekhouder die weet wat hij moet doen. Onze totaaloplossing kost u slechts een vaste all-in-prijs van €80 exclusief btw per maand. We leveren maatwerk en doen alles in overleg met u. We maken het niet leuker, maar wel makkelijker.

Contact ZZP-Boekhouder

Heeft u dringend hulp nodig bij uw achterstanden in uw administratie? Neem vrijblijvend contact met ons op via 06 13936399. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar, ook na 17.00.