Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 vragen aan Ricardo van Vliet van Airquee Inflatables 

Laatst bijgewerkt: 08-03-2021 11:03:36

Persbericht - Een springkasteel, een pretpark of een humanitaire tent: bij Airquee Inflatables ben je voor alles wat opblaasbaar is aan het juiste adres. Onlangs lanceerden...

Een springkasteel, een pretpark of een humanitaire tent: bij Airquee Inflatables ben je voor alles wat opblaasbaar is aan het juiste adres. Onlangs lanceerden zij hun nieuwe website. Tijd voor een interview! 

 

Wat is het verhaal achter Airquee? 

Airquee is sinds 2003 Europa’s grootste fabrikant van opblaasbare speel- en technische producten. We ontwerpen en vervaardigen bijvoorbeeld customized springkastelen en opblaasbare pretparken, maar voorzien ook humanitaire en medische tenten van hun uitrusting. Dat doen we ook onder de naam Airparx by Airquee, ’s werelds eerste en oorspronkelijke bedenker en fabrikant van opblaasbare pretparken. We zijn een van origine Engels bedrijf met een fabriek in Roemenië. Er werken zo’n 300 mensen bij ons.” 

 

Wat maakt het concept uniek? 

“We doen alles, van a tot z, in eigen beheer: (3D) ontwerp, fabricage, levering, installatie en service. Dat is in deze markt uniek. Onder het motto ‘If you can imagine it, we can make it’ kunnen we écht alles maken, bijvoorbeeld in een bepaalde huisstijl of voor een heel specifieke doelgroep. En omdat we onze fabriek in Europa hebben, is de productietijd korter dan wanneer je die in China zou hebben: nu zo’n 3 á 4 weken. Daarnaast hebben we kwaliteit en veiligheid hoog in het vaandel staan. We investeren in optimale veiligheid en laten onze producten altijd certificeren door TÜV Nederland, de nauwkeurigste in de markt.” 

 

Hebben jullie veel last van de coronacrisis? 

“Deze tijd is erg lastig voor onze industrie. Veel evenementen waar we vaak voor ingeschakeld worden vallen weg, zoals feesten en marathons. Grotere projecten zoals medische tenten en andere benodigdheden voor bijvoorbeeld teststraten hebben dit enigszins gecompenseerd. Ondanks de coronacrisis hebben we dit jaar toch zo’n 30 nieuwe werknemers mogen verwelkomen. We werden voor gek verklaard, maar zien dit vooral als een voorbereiding op de toekomst. Zo kunnen we met kortere deadlines gaan werken zonder dat het de kwaliteit en de veiligheid schaadt.” 

 

Wat is jullie strategie voor de komende jaren, ook qua online marketing? 

“We willen ons blijven focussen op de grotere projecten, maar zodra de coronacrisis voorbij is ook al het andere weer op kunnen pakken. Airquee moet op de kaart worden gezet als een betrouwbaar, kwalitatief, Europees merk dat alles maakt wat jij bedenkt. We hebben al jaren een heel sterk dealernetwerk, met een eigen manier van communiceren. Het afgelopen jaar zijn we vooral bezig geweest met de vraag hoe we Airquee herkenbaar maken zodat we een centrale positie in de markt behouden. En uiteraard willen we constant blijven verrassen!” 

 

Hoe gaat jullie nieuwe website hierbij helpen? 

“Herkenbaarheid zit ‘m in de huisstijl, en die komt natuurlijk tot uiting op de website. We vroegen Buro N11 een nieuwe website met webshop voor ons te ontwikkelen, en een SEO-strategie te bepalen. De Nederlandse/Belgische website is een testcase, die we uit willen rollen naar alle andere Europese landen waar we leveren. Tot nu toe zijn we enorm blij met de nieuwe website. Al na een dag kwamen de eerste orders binnen. In 2021 ligt de focus dus op de uitrol door heel Europa, maar willen we ook social en reviews meer aandacht geven. Wij kunnen zelf vertellen hoe goed onze producten zijn, maar een positieve review van een klant is zoveel meer waard.”