4 tips voor een leuk en origineel kerstpakket

Laatst bijgewerkt: 26-01-2023 14:00:10

Persbericht - Natuurlijk kun je een standaard kerstpakket bestellen, maar dat is vaak ook een beetje saai. In dit artikel geven we je vier goede tips voor een leuk en origineel kerstpakket!

Het is weer de tijd van het jaar om aan de slag te gaan met de kerstpakketten voor je

personeel. Leuk, maar vaak ook erg lastig. Wat moet je immers nu weer verzinnen?

Het kerstpakket is iets waar veel werknemers reikhalzend naar uitkijken. Een kerstpakket is immers vaak een erg leuk cadeautje om te krijgen. Daarbij is het kerstpakket een blijk van waardering. Met een mooi kerstpakket laat je je werknemers weten dat je ze echt waardeert. Het is dan ook een mooi bedankje. Een kerstpakket bestellen voor je werknemers is echt een aanrader.

Klassiek met wat extra’s

Een klassiek kerstpakket is natuurlijk een kerstpakket met voornamelijk erg veel lekker eten erin. Geef je kerstpakket een thema, bijvoorbeeld mexicaans en stop er allerlei mexicaanse lekkernijen in. Dat gaat dan natuurlijk van dingen om een echte mexicaanse maaltijd mee te koken, tot lekkere snacks en hapjes. Wil je het klassieke kerstpakket toch wat extra’s geven? Kies dan voor leuke wijngeschenken erbij. Zo zorg je gegarandeerd voor een tof kerstpakket!

Ga voor iets persoonlijks

Een persoonlijk cadeau is altijd leuk om te krijgen. Het is daarom altijd leuk om je kerstpakket wat te personaliseren. Kies er bijvoorbeeld voor om voor al je werknemers een persoonlijk kaartje te schrijven met een korte boodschap. Je kunt zo iedere werknemer persoonlijk bedanken voor zijn of haar bijdrage aan het bedrijf. Heb je een klein bedrijf met slechts een aantal werknemers? Dan kun je ook alle werknemers een kerstpakket geven dat bij hen past. Zo kun je het kerstpakket dus personaliseren.

Denk out of the box

Je kunt ook eens (letterlijk) out of the box denken. Ga eens niet aan de slag met die standaard kartonnen doos waar het kerstpakket meestal in verpakt zit, maar kies eens iets anders. Zo kun je je werknemers allemaal een dag vrij geven en een cadeaubon voor bijvoorbeeld een dagje uit. Je werknemers krijgen zo in feite een gezellig dagje weg en dat wordt zeker wel gewaardeerd. Wie vind het nu immers niet leuk om een dagje naar de dierentuin, of de bioscoop te gaan. Weet je niet goed wat voor bon je moet geven? Dan kun je ook denken aan een dinerbon voor een selectie leuke restaurants, of aan een bon voor een leuk nachtje weg bij verschillende hotels. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Maak het nuttig

Je kunt ook eens wat anders geven dan wat te eten. Zo kun je kiezen voor het idee dat we hierboven noemden, maar je kunt ook voor een wat praktischer cadeau gaan. Kies bijvoorbeeld voor een set leuke pantoffels, een badjas, of een ander praktisch cadeau. Je kunt ook wel voor een ‘standaard’ kerstpakket met eten gaan, maar het gewoon op een leuke manier verpakken. Doe het eten bijvoorbeeld in een leuke, decoratieve mand, of in een poef waarvan je het deksel kunt openen.