4 tips om de online vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:28

Persbericht - Vele consumenten beginnen hun klantenreis online. Hoe goed vindbaar is je bedrijf als (potentiële) klanten je bedrijf online gaan opzoeken? Met deze eenvoudige tips haal je meer uit de online vindbaarheid van je bedrijf.

1: Bedrijf aanmelden bij online kanalen ​​​​

Er zijn heel wat online kanalen zoals Telefoonboek.nl, Openingstijden.com, Google Mijn Bedrijf en Apple Maps waar dagelijks ontzettend veel bezoekers komen die op zoek zijn naar bedrijfsgegevens zoals een routebeschrijving, website, telefoonnummers of openingstijden. Zorg ervoor dat je bedrijf ook hier goed gevonden wordt.

2: Gebruik social media kanalen

Er zijn verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Afhankelijk van de dienst of het product dat je aanbiedt kun je bepalen waar je wel of geen gebruik van wilt maken. Zo is Instagram handig als je leuke foto’s hebt om te kunnen delen met je (potentiële) klanten en LinkedIn als je doelgroep daar ook op te vinden is.

3. Houd online bedrijfsvermeldingen up-to-date

Het aanmaken of aanmelden voor een online kanaal is niet persé het meest gecompliceerde; het werk zit hem meer in het up-to-date houden van deze bedrijfsvermeldingen. Wanneer de bedrijfsgegevens die online zichtbaar zijn niet kloppen, kan dit ten kosten gaan van je reputatie. Klanten kunnen voor een dichte deur komen te staan of telefonisch verkeerd verbonden worden. Zorg er dus voor dat, wanneer je een bedrijf aanmeldt, je deze bedrijfsvermelding ook kloppend houdt en actief beheert. Heb je hier hulp bij nodig of kom je tijd tekort om deze allemaal te beheren? Overweeg dan Places Bedrijfsvermelding. Deze dienst zorgt ervoor dat je vanuit 1 dashboard al je bedrijfsvermeldingen kan beheren.

4. Beheer de reviews van je bedrijf actief

Bij vele online kanalen zoals Google Mijn Bedrijf, Facebook of Telefoonboek.nl hebben klanten de mogelijkheid om een review achter te laten. Het is verstandig om deze reviews in de gaten te houden. Deze reviews kunnen namelijk van invloed zijn op de besluitvorming van potentiële klanten om wel of niet voor je bedrijf te gaan. Reageer daarom actief en klantvriendelijk op de reviews en leer van de feedback.