Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

4 redenen om als bedrijf een magazine te maken

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:41

Persbericht - Als bedrijf kun je allerlei soorten drukwerk inzetten. Veel bedrijven kiezen bijvoorbeeld voor bedrukte enveloppen, flyers en promotieartikelen. Minder veelvoorkomend zijn magazines. Dat is begrijpelijk, omdat er veel tijd kan zitten in het ontwikkelen van een magazine. Je moet er immers content voor ontwikkelen, mooie foto’s voor laten maken en het moet netjes opgemaakt worden. Toch zijn er zeker een aantal goede redenen om wel te kiezen voor het maken van een magazine als bedrijf. We zetten er een aantal op een rijtje.

Bedrijfsmagazine

Heb je een relatief groot bedrijf met veel medewerkers, dan kan het goed zijn om met vaste regelmaat een bedrijfsmagazine uit te brengen. In deze magazines kun je de stand van zaken van het bedrijf kwijt, interessante nieuwtjes en verhalen van en over medewerkers. Ook kunnen je hier verjaardagen en jubilea in publiceren. Het is een instrument dat helpt om bij medewerkers een gevoel bij het bedrijf te creëren. Omdat hun werk voor werknemers een groot deel van hun leven uitmaakt, zullen ze ook zeker geïnteresseerd zijn in het reilen en zeilen van het bedrijf en met interesse iedere editie tegemoetzien.

Brochure

Brochures zijn vaak summier en to the point. Daardoor weet de lezer weliswaar waar hij aan toe is, maar waarschijnlijk beleeft hij weinig plezier aan het lezen en zal hij zich er ook niet door geïnspireerd gaan voelen. Dit terwijl je je boodschap ook op een aantrekkelijkere manier kunt verpakken, door het in de vorm van een volwaardig magazine te gieten. Daar zit wat meer werk in, maar als je een blad vol interessante advertorials, goede uitleg over technische zaken en mooie foto’s aanbiedt, wordt de lezer daar wijzer van én kun je je expertise tentoonspreiden.

Jaarverslag

Heeft jouw bedrijf de verplichting om ieder jaar een jaarverslag uit te brengen? Dan kun je dit ook in de vorm van een magazine gieten. Zo kun je iets wat in feit tamelijk droge kost is op een toegankelijkere en aantrekkelijkere manier presenteren. In dit magazine kun je dan uitgebreid doelstellingen, de missie en projecten toelichten. Daarnaast kun je ook achtergrondartikelen, interviews en columns toevoegen waarmee je de onderwerpen in het jaarverslag van verschillende kanten kunt belichten.

Jubileum of afscheidscadeau

Dit is er eentje voor de toekomst, want als startende ondernemer ligt dit natuurlijk nog in de toekomst: heb je een medewerker die al heel lang in dienst is en een jubileum op komst heeft, dan kun je deze mijlpaal vieren door een eenmalig magazine samen te stellen. Hierin kun je in verhalen, anekdotes en foto’s de geschiedenis van de jubilaris bij je bedrijf in beeld brengen. Dit is vaak ook leuk en interessant voor andere medewerkers om te lezen en bekijken. Ook toon je er natuurlijk veel waardering mee ten opzichte van de jubilaris, en laat je zien dat diens tijd bij het bedrijf niet ongemerkt voorbij is gegaan. Je kunt ook magazine laten maken wanneer iemand met een mooie staat van dienst het bedrijf verlaat, bij wijze van afscheidscadeau. Dat is een mooie herinnering aan een prettige samenwerking, zowel voor vertrekkende medeweker als voor andere medewerkers en het bedrijf zelf. Je legt er immers ook een stuk geschiedenis in vast.

Er zijn dus genoeg redenen te bedenken waarom het interessant kan zijn om als bedrijf een magazine te maken. Uiteraard vergt het een investering van tijd en geld, maar daar krijg je wel iets moois en tastbaars voor terug!