Persbericht - De woningmarkt is overspannen. De vraag is groter dan het aanbod. Toch wil je de juiste mensen bereiken voor jouw aanbod in huur- en koopwoningen. Zo vermijd je teleurstelling aan beide kanten en voorkom je tijdsverspilling. Er zijn zoveel potentiële klanten maar het aanbod moet goed aansluiten op de ideale klant. De woningmarkt maakt veel gebruik van drukwerk. Denk aan flyers, visitekaartjes en dergelijke. Maar voor welke doeleinden kan je drukwerk gebruiken? En hoe kan je jezelf onderscheiden hiermee? Lees verder voor de vier beste drukwerk producten voor de woningmarkt.
Folders gericht op demografische kenmerken
Met bedrukte foldertjes kan je alle relevante informatie kwijt over jouw aanbod in woningen. Creëer een ontwerp die jouw doelgroep het beste aanspreekt. Folders zijn hierdoor visueel aantrekkelijk, bevatten veel informatie en zijn makkelijk te lezen. Denk bij het makkelijk lezen aan het bedrukken van de belangrijkste punten en voorwaarden. Verspreid bovendien je folders in gebieden met een hoog percentage van jouw voornaamste doelmarkt. Richt jouw aanbod zich op seniorenwoningen? Laat dan je folder verspreidingen in steden en dorpen met veel vergrijzing. Op korte termijn zijn folders relevant. Dit is enkel zo wanneer ze opvallend genoeg zijn. De folders worden goed onthouden als het targetten correct is toegepast.
Unieke visitekaartjes met bedrukking
Met visitekaartjes creëer je de eerste indruk van jouw woningmarkt coöperatie bij een potentiële klant. Jouw ideale klant krijgt echter genoeg visitekaartjes van andere coöperaties. Heb jij gloednieuwe gezinswoningen in de aanbod? En zoek je een jonge familie met een modaal inkomen? Stem daar dan ook je visitekaartjes op af. Jonge gezinnen hebben vrij weinig kennis over het kopen van een woning bijvoorbeeld. Door op je bedrukte visitekaartjes nadruk te geven op persoonlijk contact, sta jij al een streepje voor op de concurrent. Kies er daarnaast voor om je visitekaartjes te bedrukken op een specifieke papiersoort. Wil je bijvoorbeeld een luxe indruk geven? Kies dan voor een dikker papiersoort dat zwaarder aanvoelt in de hand. Bovendien kan je kiezen voor een glanzende afwerking of een foliedruk. Gecombineerd met een reliëfdruk kan de logo van jouw onderneming voelbaar worden gemaakt op bedrukte visitekaartjes.
Bedrukte brochures voor presentatie
Bedrukte brochures gelijmd of geniet? In het algemeen kan een brochure goed worden gebruikt om een groot deel van het productaanbod te laten zien. Omdat er veel ruimte is voor bedrukking, kan ook belangrijke informatie zoals de eigenschappen van een woning en de woningprijzen worden beschreven. Brochures blijven langer liggen dan flyers en kunnen ook worden gegeven als een soort van sample boek. Potentiële klanten hebben hierdoor de tijd om thuis op hun gemak door het aanbod heen te bladeren. Heb je een aanbod in prijzige koopwoningen? Kies er dan voor om kwalitatieve brochures te bedrukken. Dit doe je door een zwaarder papiersoort te gebruiken zoals sulfaatkarton. Ook kan je gebruik maken van een glanzende of matte afwerking aan de voorzijde.
Bedrukte pennen voor de lange termijn
Het bedrukken van pennen is zeer relevant voor de woningmarkt. Het proces van een woning huren of kopen gaat vooraf aan een periode van langdurende oriëntatie. Dit houdt in dat klanten bij jou op bezoek komen en verder zoeken bij andere concurrenten. Wil je op lange termijn blijven hangen in de gedachten van deze potentiële klant? Bedruk dan pennen met jouw logo. Een potentiële klant komt vaak langs om het aanbod te bespreken. Hier komt ook vaak wat kanttekeningen te pas die met een pen worden geschreven. Bovendien is het de normale gang van zaken dat brochures en pennen worden meegegeven met deze klant. Kies ervoor om kwalitatieve pennen te bedrukken met logo en contactinformatie.