3 positieve gevolgen van het houden van een bedrijfsfeest voor je personeel

Laatst bijgewerkt: 24-11-2020 09:34:17

Persbericht - 3 positieve gevolgen van het houden van een bedrijfsfeest voor je personeel Het geven van een bedrijfsfeest hoort er tegenwoordig...

3 positieve gevolgen van het houden van een bedrijfsfeest voor je personeel

Het geven van een bedrijfsfeest hoort er tegenwoordig bij. Veel ondernemingen organiseren bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd een teambuildingsuitje om de samenwerking op een afdeling of binnen een projectgroep te vergroten. Maar wist jij dat het geven van een bedrijfsfeest nog veel meer positieve gevolgen heeft voor jouw personeel? Je zult zien dat het organiseren van een borrel of feest zijn uitwerking heeft op de werkvloer. Hoog tijd, dus, om een leuk bedrijfsfeest met bedrijfsfeest DJ in te plannen! Hieronder lees je wat een bedrijfsfeest voor jouw personeel kan doen:

1. Verkleint de afstand, verbetert de betrokkenheid

Kom eens niet alleen met een afdeling of team bij elkaar, maar nodig werknemers van verschillende afdelingen uit. Hierdoor verklein je de afstand tussen werknemers onderling. Dit zal de samenwerking tijdens de dagelijkse bedrijfsvoering ten goede komen. Ook zullen werknemers een grotere betrokkenheid voelen voor het bedrijf als geheel. Ze weten nu immers wie persoon X van afdeling X is en hebben misschien met hem besproken tegen welke problemen hij aanloopt in zijn dagelijkse werkzaamheden. Personeel dat elkaar kent toont een grotere bereidheid om rekening te houden met elkaar. Dit zal de samenwerking binnen het hele bedrijf verbeteren!

2. Zorgt voor een verhoogde productiviteit

Het is niet voor niets dat er een steeds grotere nadruk ligt op de balans tussen het werk- en privéleven van personeel. Iemand die onvoldoende rust neemt of geen tijd neemt voor hobby en ontspanning, zal veel stress ervaren, vaak moe zijn en zich misschien zelfs regelmatig ziekmelden. Wist je dat het nemen van voldoende rust de productiviteit juist verhoogd? Een bedrijfsfeest is een mooie gelegenheid om personeel te laten ervaren dat jullie als bedrijf hard werken graag afwisselen met ontspanning en plezier. Het positieve gevolg is een hogere productiviteit tijdens werkuren!

3. Geeft een boost in creativiteit

Het is geen geheim dat de beste ideeën vaak ontstaan onder de douche of tijdens een wandeling in de buitenlucht. Ontspanning zorgt ervoor dat het brein zich even niet hoeft te focussen op deadlines en doelen, maar de ruimte krijgt voor nieuwe ideeën. Zo kan het zomaar zo zijn dat tijdens een bedrijfsfeest in de informele sfeer, de oplossing voor een hardnekkig probleem op de werkvloer wordt bedacht.

Een eenvoudige manier om maandelijks iets extra’s te doen voor jouw personeel is om van de vrijdagmiddagborrel een klein bedrijfsfeest te maken. Dit kun je bijvoorbeeld realiseren door met zijn allen een online pubquiz te spelen. Deze kleine maandelijkse investering verdient zichzelf terug in de hierboven genoemde positieve gevolgen voor jouw personeel. Waar wacht je op?