3 aandachtspunten bij een pinapparaat kopen

Laatst bijgewerkt: 20-11-2021 15:00:06

Persbericht - Als ondernemer kun je tegenwoordig eigenlijk niet meer om een pinapparaat heen. Dankzij dit apparaat kunnen jouw klanten namelijk met hun pinpas betalen. Dit gaat een stuk sneller dan contant betalen. Daarbij komt dat pinbetalingen jou minder geld kosten dan contante betalingen. Ben je overtuigd? Dan wil je zelf misschien wel een pinapparaat kopen.  In deze tekst zetten wij 3 aandachtspunten op een rijtje die hierbij van pas komen.

1. Soort pinapparaat

Voordat je een pinapparaat koopt, moet je weten dat er verschillende mogelijkheden zijn op dit gebied. Ben je van plan het apparaat in een fysieke winkel te gebruiken en komt hij hier op een vaste plek te staan? Dan volstaat een vast pinapparaat. Met behulp van kabels sluit je dit apparaat aan op het stroomnet en de modem. Het apparaat is in dat geval altijd verbonden met het internet, waardoor klanten probleemloos kunnen pinnen.

Zoek je een pinapparaat dat je ook buiten de deur kunt gebruiken? Dan kom je bij een mobiel pinapparaat uit. Grote voordeel van zo’n apparaat is dat je hem overal mee naartoe kunt nemen. Het is wel van belang dat hij verbonden is met een mobiel netwerk of wifi netwerk. Als dit niet het geval is, kun je er namelijk geen gebruik van maken. Verbind een mobiel pinapparaat daarom altijd met een tablet of smartphone die over mobiele data beschikt. In dat geval kun je probleemloos gebruik maken van een mobiel pinapparaat.

2. Aantal transacties

Het aantal pintransacties kan van tijd tot tijd verschillen. De ene maand kunnen er veel mensen pinnen, terwijl dit er de andere maand misschien aanzienlijk minder zijn. Dit is iets om rekening mee te houden bij een pinapparaat kopen. Waarom? Omdat je bij sommige partijen een vast bedrag per maand betaalt voor het gebruik van een pinapparaat. Als het aantal transacties van tijd tot tijd (sterk) kan verschillen, is dit niet wenselijk. Je betaalt dan immers onnodig veel geld.

Wil je voorkomen dat je onnodig veel kosten maakt voor een pinapparaat? Kies dan voor een partij waarbij je een percentage betaalt over iedere pintransactie. Neem in dat geval eens een kijkje op Sumup.nl. Als er geen transacties gedaan worden, betaal je niets voor het apparaat. Hierdoor kost het pinapparaat jou geen geld als je op vakantie bent of een aantal maanden per jaar gesloten bent.

3. Service

De service is een laatste aandachtspunt bij het kopen van een pinapparaat. Hierin verschillen de partijen die pinapparaten aanbieden namelijk behoorlijk van elkaar. Bij de ene partij profiteer je van een uitgebreide service, terwijl de andere partij hier weinig tot niets aan doet. Dit heeft logischerwijs gevolgen voor de kosten. Koop je jouw pinapparaat bij een partij met een uitgebreide service? Dan betaal je hier meer voor dan bij een partij die niet of nauwelijks service biedt.