Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

De groeiformule van Michiel Muller (Picnic): ‘Als ondernemer moet je om je heen blijven kijken’

In samenwerking met nlgroeit - Michiel Muller zijn laatste groeibedrijf is Picnic. Hoe komt het dat zijn bedrijven zich allemaal ontwikkelen tot succesvolle ondernemingen?

Je leest nu: De groeiformule van Michiel Muller (Picnic): ‘Als ondernemer moet je om je heen blijven kijken’

Groei-ambassadeur Michiel Muller kennen we allemaal van de Tango-benzinestations en Route Mobiel. Zijn laatste grote groeibedrijf is Picnic. Hoe komt het dat zijn bedrijven zich allemaal ontwikkelen tot succesvolle ondernemingen? In dit interview met nlgroeit geeft hij je de ins en outs van zijn succes.

Michiel George Muller (Amstelveen, 13 juli 1964) studeerde economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en behaalde zijn master in 1989.  Na verschillende (internationale) functies in marketing, distributie, raffinage en verkoop besluit hij zijn loopbaan bij grote multinationals om te ruilen voor een baan bij een jonge Nederlandse oliemaatschappij Petroplus International N.V. in Rotterdam, waar hij Marc Schröder leert kennen die zojuist met het concept Tango was gestart.

Samen met Schröder bouwt Muller het netwerk van onbemande tankstations Tango uit in Nederland, België en Spanje. Enkele jaren later wordt Tango overgenomen door Kuwait Petroleum. Hierna richt Muller met Marc in 2004 Route Mobiel op en breekt daarmee het monopolie van de ANWB-Wegenwacht. De oprichters hebben de meerderheid van de aandelen en vinden SNS-Reaal bereid de onderneming te financieren. Wanneer laatstgenoemde ten tijde van haar beursgang in 2006 een aantrekkelijk bod op hun aandelen doet verkopen zij die. Muller en zijn zakenpartner Schröder richten zich vervolgens op nieuwe concepten.

In 2008 starten zij de internet-huizenveiling Bieden en Wonen. Hierbij wordt kopers en verkopers op de huizenmarkt de mogelijkheid geboden om via internet huizen te veilen in een vrije markt. In 2011 verkopen zijn hun aandelen aan het zittende management. Daarna investeert hij in verschillende kleinere bedrijven om in 2015 weer voor zichzelf te beginnen. In dat jaar start hij met drie compagnons de online supermarkt Picnic.

nlgroeit Online Events

Als ondernemer loop je tegen uitdagingen aan. Een scherpe groeistrategie helpt te focussen en je ambities waar te maken. Maar waar begin je? Wij organiseren groeievents, peer-learning, boardroomsessies en expertsessies.

Meld je aan

Welke ondernemer is niet groot geworden met een mentor?

Welke ondernemer is niet groot geworden met een mentor? In deze whitepaper laten we je zien wat voor jou de toegevoegde waarde kan zijn van een mentor en leer je van succesvolle ondernemers.

Download gratis
/