Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Zo werd hostingbedrijf Hipex een van Nederlands snelst groeiende bedrijven

E-commerce-hostingbedrijf Hipex wist sinds 2016 jaarlijks de omzet ruimschoots te verdubbelen. Hiermee sleepte de onderneming recentelijk een zilveren FD Gazelle in de wacht en werd uitgeroepen tot het zevende snelst groeiende bedrijf van Nederland. Managing partner Milan Bosman legt uit hoe Hipex dit voor elkaar kreeg.

Je leest nu: Zo werd hostingbedrijf Hipex een van Nederlands snelst groeiende bedrijven

Hipex is ontstaan vanuit een Magento-ontwikkelbureau en richt zich sinds begin 2016 volledig op de hostingmarkt. De snelle groei heeft het bedrijf in de ogen van Bosman te danken aan de technische expertise binnen het team. Zo bestaat het supportteam voornamelijk uit ontwikkelaars die zelf jarenlang Magento-shops hebben gebouwd.

Geoptimaliseerde Magento 2-hosting

Magento, dat recentelijk is overgenomen door Adobe stelt de software beschikbaar in twee varianten. Er is een betaalde variant, ook wel Commerce genoemd en de opensource-variant die kosteloos gedownload kan worden. Magento is wereldwijd marktleider op het gebied van e-commerce-software en telt alleen in Nederland al 15.000 gebruikers. Hipex helpt webshops aan een geoptimaliseerde Magento hosting stack en gaat hierin volgens Bosman veel verder dan andere partijen uit de markt waaronder ook Magento zelf. 

Zo biedt Hipex altijd de mogelijkheid om op laagdrempelige wijze de kracht van haar hostingplatform te ervaren. Voor iedere klant wordt een uitgebreide performance-analyse uitgevoerd. Hierin worden de verschillen tussen de huidige hostingomgeving en de Hipex-omgeving direct duidelijk. “Ruim 90 procent van alle bedrijven die Hipex vrijblijvend test besluit om direct klant te worden”, zegt Bosman trots. 

 

Probeer Hipex gratis uit!

 

De klantenkring van Hipex bestaat voornamelijk uit webwinkels uit het midden en hoge segment. Hipex bedient vele internationale spelers, zoals modebedrijf PME Legend, Lampenlicht, Brandfield, Kees Smit, My Jewellery, Swiss Sense en de webwinkel van de ANWB. Hipex host zowel b2c- als b2b-webshops. Met name die laatste markt heeft Hipex stevig zien groeien de afgelopen jaren. Steeds meer groothandels zien kansen om online zaken te doen met afnemers. Ook zien we dat merken artikelen vaker rechtstreeks aan de consument verkopen waardoor de totale keten er anders uit komt te zien. Een interessante ontwikkeling waar Hipex ook verdere toekomstige groei in verwacht.

Goede performance draagt bij aan conversie

Pagina’s die traag laden of – erger – sites die korte tijd niet bereikbaar zijn kunnen webwinkels flink omzet kosten. Consumenten zijn veeleisender en hierbij spelen laadtijden een belangrijke rol, ziet Hipex. ‘Stel je voor: je gaat online shoppen voor een nieuwe jas maar de website laadt ontzettend traag. Grote kans dat je afhaakt en verder zoekt! Het komt de reputatie van de website niet ten goede en de kans is aanwezig dat de bezoeker niet meer terugkomt en de aankoop bij een concurrent doet.’

Hipex zet daarom vol in op ‘performance’, het snel laden van pagina’s. Zeker wanneer grotere klanten e-mailcampagnes versturen komen in rap tempo veel bezoekers tegelijk naar de webshop. Het Hipex Platform zorgt ervoor dat webwinkels veel meer gelijktijdige bezoekers af kunnen handelen zonder verlies van snelheid. Piekbestendigheid maakt daarom ook onderdeel uit van de door Hipex uitgevoerde performance-analyse. 

Onderscheiden door innovatie

De hostingmarkt verandert continu en vraagt daarin ook het nodige van een organisatie als Hipex. Het is van groot belang om ook lange termijn veel toegevoegde waarde te blijven leveren voor klanten en partners. Bosman zegt dat Hipex daarom prioriteit geeft aan innovatie.

Zo is Hipex momenteel bezig met het beschikbaar stellen van een oplossing die klanten op geautomatiseerde wijze aan hoge Google Pagespeed scores helpt. Daarnaast beheert Hipex voor vele klanten het deploy proces waardoor klanten minder lang op gewenste features hoeven te wachten. Zero downtime deployments met daaraan gekoppeld de uitvoer van geautomatiseerde tests bezorgen Hipex een lagere supportdruk. Ook bouwde het bedrijf in huis een volledig nieuw hostingpaneel met vele handige features en inzichten. Dit maakt het werk van klanten en partners veel efficiënter. 

Groeiplannen

De ambities van Hipex reiken tot flinke hoogtes. Hipex zet naast Magento inmiddels in op meerdere producten waaronder Shopware en Akeneo. Hiermee verwacht het bedrijf de komende jaren hun doelgroep te verbreden en verdere groei te realiseren. Daarnaast zal Hipex ook op korte termijn steeds meer internationale klanten gaan bedienen.

Of Hipex de komende drie jaar weer de omzet verdubbeld durven ze bij Hipex nog niet te zeggen. ‘Je kunt niet oneindig blijven verdubbelen, maar er zijn nog genoeg groeimogelijkheden’, zegt Bosman.