Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Administratieve software helpt je ondernemen zoals jij dat wilt

In samenwerking met Snelstart - Je wordt ondernemer om te doen waar je goed in bent én plezier in hebt. Voor de meeste mensen is dat niet de administratie. Toch is een zorgvuldige boekhouding onmisbaar. Het is niet alleen verplicht vanuit de Belastingdienst, maar helpt je ook om overzicht te houden op je financiële situatie. In dit artikel lees je hoe je in minder tijd grip op je administratie houdt.

Administratieve software helpt je ondernemen zoals jij dat wilt
Je leest nu: Administratieve software helpt je ondernemen zoals jij dat wilt

Van losse bonnetjes en Excelsheets word je als ondernemer niet gelukkig. ‘Administratieve software kan je helpen om orde en overzicht te creëren en zo efficiënter aan de slag te gaan met de boekhouding’, zegt Herman Weessies, CEO van SnelStart. Je bespaart zo tijd die je kunt gebruiken om je bedrijf verder te brengen.

Nooit meer last van rondslingerende bonnen

Sommige administratieve software gaat zelfs een stapje verder en geeft je echt inzicht in je cijfers en orders. Slimme aanbieders als SnelStart helpen je bijvoorbeeld met de mogelijkheid om bonnetjes in te scannen en digitaal vast te leggen. Zo voorkom je dat je aan het einde van de maand bonnen kwijt bent, of dat de inkt vervaagd is.

Maak jij je facturen nog in losse documenten, die je vervolgens met de mail verstuurt? Dat kost vaak veel tijd, omdat je zelf moet bijhouden welke klanten al hebben betaald en welke niet. De juiste software maakt dit proces een stuk eenvoudiger en sneller. ‘Met één druk op de knop verstuur je al je facturen. Dat geldt ook voor herinneringen voor openstaande facturen’, vertelt Kees Pater, marketingmanager van SnelStart. Door deze digitaliseringsslag heb je realtime inzicht in de actuele stand van zaken. Zo kun je bijvoorbeeld snel bijsturen als een factuur na de vervaldatum nog niet betaald is.

Administratie is maatwerk

‘Bovendien heb je overzicht van voorraden en de status van orders. Ideaal als je een (web)winkel hebt’, stelt Pater. Ook abonnementen factureer je eenvoudig met de software van SnelStart. Weet je nog niet zo goed wat je precies nodig hebt voor jouw onderneming? Het bedrijf denkt met je mee om de beste oplossing te vinden, van personeelsadministratie tot orderbeheer. ‘Wij kijken elke dag opnieuw hoe we complexe bedrijfsprocessen zo simpel mogelijk kunnen maken. Dat doen we met een generiek product, dat je met een aantal parameters aanpast aan de situatie van de ondernemer.’

Steeds slimmere oplossingen

Houd bij je keuze voor administratieve software ook rekening met andere tools die je gebruikt, zoals urenregistratie en projectmanagementtools. Niet elke aanbieder biedt hier implementatiemogelijkheden voor. Nog beter is het wanneer je software kiest die losse programma’s vervangt. ‘We gaan steeds een stapje verder om de ondernemer nog meer te ontzorgen. Zo komen we binnenkort met eigen software voor rapportages, zodat je geen koppelingen meer hoeft te maken tussen verschillende soorten softwareprogramma’s’, vertelt Weessies. ‘Ook kun je straks onafhankelijk van het platform of device werken met SnelStart. Zo vragen we ons bij elke beslissing af: hoe wordt de ondernemer hier nou écht blij van?’