Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Conclusion MBS maakt samen met de klant het verschil

In samenwerking met Conclusion MBS - Wie aan digitale transformatie denkt, denkt aan technologie en minder aan de mensen die in feite aan de knoppen draaien. Bij Microsoft Dynamics 365-expert Conclusion MBS draait het om de mensen. Zij bepalen het succes, zegt directeur Jan-Douwe Jilderda.

implementatie microsoft dynamics 365 conclusion mbs

‘Samen het verschil maken is zoveel leuker.’ Dat is de duidelijke boodschap die Conclusion MBS dit jaar nog meer wil uitdragen. Het gaat om samenwerken met de klant en een project samen tot een succes maken.

Conclusion MBS bestaat sinds 1997 en is gespecialiseerd in digitale transformaties en het oplossen van businessvraagstukken. Het bedrijf maakte in 2021 de stap naar het Conclusion-ecosysteem en werd onderdeel van Conclusion. Sindsdien heet het Conclusion MBS (Microsoft Business Solutions).

Digitale reis

Met ruim honderd medewerkers en klanten binnen productie, groothandel en distributie, retail, professional services en sinds een kleine twee jaar ook in de publieke sector, blijft Conclusion MBS flink groeien. Dat is veel meer dan het implementeren van complexe systeemintegraties, legt directeur Jan-Douwe Jilderda uit. ‘Wij helpen middelgrote en grote bedrijven met het implementeren van digitaal gereedschap op onder andere finance, logistiek, sales en service, en begeleiden ze daar helemaal in.’

Een bedrijf meenemen op hun digitale reis, zo omschrijft Jilderda de werkzaamheden. ‘We houden organisaties ook wel een spiegel voor. Soms zijn dat ingewikkelde trajecten. De veranderbereidheid is er vaak wel, maar de organisatie is er nog niet altijd klaar voor. Wij gaan dan kijken hoe we dat samen voor elkaar kunnen boksen. De veranderingen aan de voorkant zichtbaar maken en mensen daar ook in meenemen.’

Met name rond data valt nog veel winst te behalen. ‘Vaak hebben bedrijven die transitie nog helemaal niet gemaakt. Ze zitten nog in het oude denken. Medewerkers zijn intern gericht en zijn onzeker over wat digitalisering voor hun baan betekent. We willen ze laten zien dat werk niet verdwijnt door digitalisering, maar dat taken wel kunnen veranderen. Je ontzorgt mensen, maakt dat ze zich meer kunnen focussen op kerntaken.’

Echt samen doen

Conclusion MBS gaat pragmatisch te werk en wil een project binnen een organisatie niet te groot, wollig of complex maken. ‘Jezelf zijn is daarbij heel belangrijk als je bij een bedrijf binnenstapt dat bij je is gekomen met een vraagstuk. Dat kan binnen een paar weken uitmonden in een plan en een projectstructuur. Wat verwachten wij van de klant? Wie van ons team zetten wij neer en wie gaat dit project vanuit de klant doen?’

Jilderda onderstreept dat je zo’n klus samen doet. ‘Wij hebben het gereedschap, de klant snapt zijn eigen business het best. Die twee zaken leggen we over elkaar heen. Zo simpel willen we het ook voorstellen. Je kunt daarover van alles op papier zetten, maar de dag dat je bij een klant voet over de drempel zet, vind je daar een afdeling met een eigen werkwijze. Daar passen wij ons op aan.’

Er is continu intensieve communicatie tussen de teams van Conclusion MBS en de klant. ‘We doen het echt samen. Wij kunnen niet ergens naar binnen lopen en achter gesloten deuren ons werk gaan doen totdat we zeggen: het is klaar, je kunt er mee aan de slag. Dat betekent dat we altijd vanuit de business een soort counterpart moeten hebben. Samen bedenk je de oplossing.’

‘Het klinkt een beetje gek’, gaat hij verder, ‘maar eigenlijk willen we zo snel mogelijk weer weg bij een klant. Dan hebben we succesvol een project afgerond afgerond en gaan we naar de volgende mooie uitdaging.’

Eigen mensen

Conclusion MBS treedt naar buiten met het menselijke aspect door de mensen binnen de eigen organisatie te laten zien. ‘Dat maakt het persoonlijk. Die koers die we bijna anderhalf jaar geleden hebben ingezet, heeft veel tractie opgeleverd. Mensen zien dat wij een organisatie zijn waar je jezelf kunt zijn en kunt werken aan leuke projecten.’

Jilderda spreekt van een team van ondernemende mensen die allemaal een extra stap willen zetten en met de klant meedenken om tot de beste oplossing te komen. ‘Aan het einde van de dag moet het je meer energie hebben opgeleverd dan hebben gekost. Dan heb je gewoon een leuke baan. Er is hier een mooie mix van leeftijden en culturen. We hebben schoolverlaters van in de twintig, maar ook zestigers in dienst en alles daartussen. We willen ook toekomstig leiderschap in ons bedrijf krijgen.’

Met de visie om te bouwen aan een digitale wereld waarbij je mensen in hun kracht zet, gaat Conclusion MBS verdere groeistappen zetten.
Meer weten over Conclusion MBS? Neem hier een kijkje.