Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bitfactory: Van fullservice naar specialisme

In samenwerking met Bitfactory - Al een aantal jaren behoort Bitfactory tot de top van de middelgrote digital agencies. Nu is het tijd voor groei en superspecialisatie. Bitfactory neemt afscheid van de volledige fullservice-propositie en introduceert twee specialistische tech-powerhouses.

Bitfactory

“Fullservice is eigenlijk niet meer van deze tijd. Je kunt niet alles meer voor iedereen doen”, begint Joris Rijpma. Samen met de andere partners Mark Jongerius en Johannes Hartman belicht hij de nieuwe koers van Bitfactory. “In een digitale wereld die zo verschrikkelijk snel verandert kunnen generalisten geen afdoende oplossingen meer bieden. Wie digitaal wil innoveren, heeft behoefte aan specialisten. Specialisten die elke dag bovenop nieuwe digitale ontwikkelingen zitten en hoge kwaliteit kunnen leveren.”

Twee nieuwe tech-units

Bitfactory lanceert, naast het bestaande team, twee specialistische tech-units voor digitale productontwikkeling met hun eigen tech-stack: New-e en Expedition. Johannes Hartman licht de specialisaties graag toe: “Expedition is binnen Bitfactory de specialist in corporate en recruitmentwebsites op basis van WordPress. Terwijl New-e met Shopify, Shopware en Pimcore gespecialiseerd is in e-commerceoplossingen voor ambitieuze b2b- en b2c-bedrijven. Daarnaast richt Bitfactory zich natuurlijk als design- en tech-agency op maatwerkplatforms, applicaties en apps.”

Bitfactory telt momenteel ruim vijftig professionals, volledig gericht op digitale productontwikkeling. De innovatieve en bruisende sfeer die kenmerkend is voor het Rotterdamse bureau blijft met de komst van de twee nieuwe tech-units behouden. Klanten hebben niet alleen contact met de strateeg en product owner, maar schuiven net zo makkelijk aan bij de designers en developers. Dat werkt, want daardoor begrijpt iedereen in het team wat de klant drijft, wie de eindgebruikers zijn en wat de businesscase is.

Knallen

“De lancering van de tech-units is een groeistrategie”, zegt Mark Jongerius. “We willen geen moloch worden, maar een flexibele en specialistische organisatie. Snel schakelen, meer ondernemerschap en bovenop de nieuwe innovatie: knallen, dat is wat klanten willen.”

Ook in de nabije toekomst blijft Bitfactory kijken naar nieuwe kansen om zijn klanten nog beter te kunnen helpen met diverse superspecialisaties, bijvoorbeeld op het gebied van maatwerksoftware en AI. “We hebben nu een innovatieve organisatie gecreëerd die echt hoge kwaliteit neerzet voor onze klanten”, zegt Hartman tot slot. “Onze ambitie is dat we volgend jaar weer hoog in de MT1000 eindigen. Niet met onze koppen op de foto, maar dan met de verantwoordelijke mannen en vrouwen van onze tech-units.”