De KPI Sustainable Reputation zorgt bij a.s.r voor sturing aan het hele bedrijf. ‘Alles wat we voor onze klanten doen draagt bij aan minimaal een van onze strategische thema’s’, vertelt Brand & Marcom Director Hella de Weger. ‘Vitaliteit & duurzame inzetbaarheid, duurzaam leven & klimaat en financiële redzaamheid & inclusie.’
Inzetbaarheid
Vanuit de overtuiging dat a.s.r. al zijn klanten inzetbaar en verzekerd wil hebben, zet het inkomensbedrijf binnen a.s.r. vol in op vitaliteit & duurzame inzetbaarheid, vertelt René Draaisma, Commercieel Directeur Inkomen. ‘We bieden verschillende diensten aan om mensen te helpen gezond te blijven, waaronder a.s.r. Vitality. Tegelijk is hun inkomen bij ons heel goed verzekerd. Als klanten onverhoopt toch uitvallen, helpen we ze om terug te komen in hun werk.’
‘Zo helpen we ondernemers om na uitval hun onderneming weer goed op de rit te krijgen, vaak onder begeleiding van onze arbeidsdeskundigen. Ook als een partner overlijdt, bieden we maatwerk om de ondernemer weer inzetbaar te maken. Voor de een is werken een goede afleiding en regelen we mantelzorg voor het gezin. Voor een ander is het juist van belang om thuis te rouwen. Dan kijken we hoe we de onderneming kunnen steunen. Verder helpen we werkgevers bij het terugdringen en voorkomen van ziekteverzuim bij medewerkers.’
Inclusieve vitaliteit
De Weger: ‘René noemde al a.s.r. Vitality voor klanten met een inkomens- of zorgverzekering of een collectief pensioen van a.s.r. Het programma stimuleert een vitale leefstijl door klanten te belonen voor gezonde keuzes, zoals voldoende bewegen. Inclusie is voor ons eveneens een belangrijke pijler. Omdat wandelen een van de meest inclusieve sporten is, sponsoren we als landelijk partner van KWbN de Avond4Daagse. Voor mensen die de Avond4Daagse niet kunnen meelopen, zoals kinderen die prikkelgevoelig zijn, zijn we in mei samen met KWbN een thuiseditie gestart.’
Integraal duurzaam
‘Klanten en adviseurs die we spreken, merken dat we vierkant achter onze strategie staan’, aldus Draaisma, ‘terwijl nieuwe medewerkers voor a.s.r. kiezen omdat we bedrijfsbreed bijdragen aan voor hen belangrijke thema’s. Zij ‘challengen’ de producten en diensten die we ontwikkelen. Zo integreren we duurzaamheid steeds meer in onze bedrijfsvoering.’
Bekijk hier de partnerpagina van a.s.r.