Wat: marketing on demand
Wie: Louise Doorn
Sinds: 2018
Funding: 1 miljoen euro
Website: HelloMaas.com
HelloMaas levert Marketing as a Service (MaaS), een flexibele marketingschil met wizards (marketeers), playbooks en 50 pakketten met een stappenplan voor een vaste prijs. Zo kan een gebruiker die bijvoorbeeld wil groeien op Instagram of Google snel een expert aanhaken om dat voor elkaar te krijgen.
Freelanceplatforms zoals Upwork werken qua marketing minder goed, stelt het bedrijf van Louise Doorn. Door die manier van outsourcen staan freelance marketeers meer op afstand, terwijl er weinig rekening wordt gehouden met hun persoonlijkheid en aansluiting bij een bestaand marketingteam. HelloMaas neemt daarom ook een persoonlijkheidstest af bij freelancers. Met een ‘Project Happiness Index’ beoordelen teamleden tweewekelijks de samenwerking, snelheid en kwaliteit van het team.
Zo bouwt HelloMaaS aan “het nieuwe marketing operating system”, zegt Doorn. “Wij willen de future of work in marketing gelijkwaardiger en slimmer maken voor freelancers en klanten.”
Vergeleken met gangbare bureaus en freelanceplatforms werkt HelloMaas naar eigen zeggen ook sneller en efficiënter. Volgend jaar wil het platform met behulp van machine learning voorspellende en gepersonaliseerde marketing-aanbevelingen gaan doen over hoe – en welke – kanalen het beste ingezet kunnen worden. Dat wordt “de Moneyball van marketing”, zegt Doorn.
HelloMaas is grotendeels gebootstrapt. Daarnaast zorgden een aantal (angel-)investeerders en het corporate lab van uitgever Hearst voor in totaal 1 miljoen euro aan financiering.
Het platform wil binnen drie jaar de 10 procent beste marketeers van Nederland aan boord hebben. Verdere groei ziet HelloMaas daarna vooral in Duitsland, Scandinavië en de VS.
De videopitch van HelloMaas: