Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2012

Belsimpel

Jeroen Doorenbos (27, foto) en Jeroen Elkhuizen (29)

Wat: webwinkel in mobiele telefoons, abonnementen, accessoires en aanverwante artikelen
Start: mei 2006
Omzet: 12,6 miljoen (2011)
Personeel: 70

[VOTEBUTTON GROUP=”Challenger 50 publieksprijs” ITEM=”Belsimpel”]

 

“Wij hebben het meest fanatieke team”, antwoordt Jeroen Doorenbos op de vraag waarom hij de Challenger 50 publieksprijs moet winnen. “Als je met ons een potje gaat risken, heb je kans dat je tot acht uur ’s ochtends door zit te spelen. Het zit er bij ons ingebakken dat we de beste van de markt willen worden.” 

De webshop Belsimpel.nl heeft het uiterlijk van een belwinkel zoals die in iedere grote winkelstraat te vinden is. Maar Jeroen Doorenbos zorgt ervoor dat je op zijn website als eerste de nieuwste mobiele telefoons kunt krijgen. “Ik heb hier collega’s die daar echt een kick uit halen.” 

Doorenbos heeft een nogal bijzondere achtergrond: hij studeerde geneeskunde. Zijn compagnon: rechten en filosofie. Ze waren huisgenoten en hadden ‘wat tijd over’. “We wilden iets gaan doen met mobiel internet voor laptops: een website bouwen waar je een overzicht kon vinden van het aanbod in mobiel internet voor je laptop. Telecomproviders waren erg enthousiast, maar het bleek een te kleine markt.” 

Belsimpel.nl, een zaak in mobiele telefoons, abonnementen, accessoires en aanverwante artikelen, kwam erbij. “Tegenwoordig is dat 98 procent van onze omzet”, aldus Doorenbos. Hij streeft blijkbaar geen carrière na in de medische wereld. Maar wat wil hij wél? “Ik heb een brede interesse. Voorlopig richt ik me volledig op Belsimpel.nl. Als ik elke dag iets structureel verbeterd heb, dan heb ik een goede dag gehad.” 

 

Tekst Eefje Rammeloo, foto Reyer Boxem