Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

DRUK Rotterdam

Richard Lopes Mendes (23) en Sinan Karaca (24)

Wat: Textieldrukkerij en modemerk
Sinds: 2016
Omzet 2016: 100K
Medewerkers: 6
Waar: Rotterdam
Website: drukrotterdam.nl

Studenten Richard Lopes Mendes en Sinan Karaca zochten een drukker voor de streetwear die ze onder de merknaam Banlieue op de markt wilden brengen. Omdat ze er geen vonden die aan de wensen voldeed, begonnen ze daarom zelf maar met drukken. Sinds maart 2016 drijven ze DRUK Rotterdam, waar niet alleen de hoodies van Clan de Banlieue van opdruk worden voorzien, maar ook bedrijfskleding van horeca-ondernemers uit de omgeving.

Mode-ondernemers

Lopes Mendes en Karaca studeren nog, maar ze helpen ook graag andere mode-ondernemers op weg, met een fotostudio, modellen en (online) marketing. “Wat ons zo uniek maakt is dat wij precies weten wat je nodigt hebt, maar ook weten wat voor obstakels er op je pad komen. Wij ondersteunen niet alleen met het produceren van kleding maar ook met de fotografie, het bouwen van websites en zelfs de online-marketing als dat nodig is.”

Clan de Banlieue

Inmiddels is er ook een Clan de Banlieue-winkel in Dordrecht. Ook die zaak moet gaan fungeren als platform voor andere kledingmerken. “We bouwen merken, voor gevestigde namen, maar ook voor starters. Met Druk staan we al bekend om onze snelle service, verschillende mogelijkheden maar ook de uitstekende kwaliteit. En Clan de Banlieue begint zijn plek te veroveren in de streetwearscene in Nederland. We hebben bijvoorbeeld de kleding gedaan voor de hoofdrolspeler in de wereldpremière van het theaterstuk van Intouchables. Voor het concert van Broederliefde is er ook een samenwerking geweest met Clan de Banlieue.” Hoe veelzijdig Druk Rotterdam is, bewees het afgelopen kerst: het verzorgde een kerst-trui voor alle zakelijke relaties van Jägermeister.”

Jonge ondernemers

In hun jonge leeftijden zien de ondernemers zowel voor- als nadelen. “Het voordeel van onze leeftijd is dat je risico’s durft te nemen en vaak wel de stoute schoenen aan durft te trekken. Het nadeel is wel dat je minder snel serieus genomen wordt. Mensen denken dat je voor iemand werkt, terwijl je zelf de eigenaar bent.”