Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2015

Nanouke van ‘t Riet

Bouwjaar 1973
Is Directeur Service & Operations NS Reizigers bij Nederlandse Spoorwegen
Goudhaan in 2015
Opleiding Sociologie (Erasmus Universiteit, Rotterdam)

Nanouke van ’t Riet startte haar carrière als management trainee bij Ormit. Via een van de projecten die ze er deed, kwam ze terecht bij NS. Daar werkt ze sinds 2001. Van ‘t Riet was er onder andere verantwoordelijk voor de succesvolle reclamecampagne ‘Opeens heb je het….’, om conducteurs te werven. Een uitstapje over het kanaal als Operations Director bij NS-dochter Abellio in het Verenigd Koninkrijk leverde haar en haar collega’s de Train Operator of the Year Award 2012 op.

Van ’t Riet slaagde erin de regionale treinen van Abellio’s Greater Anglia beter op tijd te laten rijden. Ook nam de tevredenheid van reizigers én medewerkers toe. Tegenwoordig is ze directeur Service & Operations bij NS Reizigers. Daar is ze verantwoordelijk voor 8.500 medewerkers, van machinisten en conducteurs tot servicemedewerkers op de stations. Haar kracht ligt in samenwerking, vertelt Van ’t Riet. “Met elkaar in de flow komen en zó samenwerken dat je allemaal vanuit dezelfde visie handelt. Ook wil ik een sfeer creëren waarbij mensen plezier in hun werk hebben.” Dat is in haar huidige functie een pittige klus. Het is haast onmogelijk om alle medewerkers en reizigers tevreden te houden en tegelijkertijd verbeteringen en kostenbesparingen door te voeren. Gelukkig houdt ze van een uitdaging. “Ik gedij het beste op plekken waar het moeilijk is om succesvol te zijn.”

Goudhaantjes 2016

Nanouke van ‘t Riet

Bouwjaar 1973
Is Directeur Service & Operations NS Reizigers bij Nederlandse Spoorwegen
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding Sociologie (Erasmus Universiteit, Rotterdam)

Nanouke van ’t Riet startte haar carrière als management trainee bij Ormit. Via een van de projecten die ze er deed, kwam ze terecht bij NS. En daar werkt ze nu ruim 15 jaar met veel plezier. Van ‘t Riet was er onder meer verantwoordelijk voor de succesvolle reclamecampagne ‘Opeens heb je het….’, om conducteurs te werven. Een uitstapje over het kanaal als Operations Director bij NS-dochter Abellio in het Verenigd Koninkrijk leverde haar en haar collega’s de 'Train Operator of the Year Award 2012' op. Van ’t Riet slaagde erin de regionale treinen van Abellio’s Greater Anglia beter op tijd te laten rijden. Ook nam de tevredenheid van reizigers én medewerkers toe.

Als directeur Service & Operations bij NS Reizigers stuurt ze 8.500 medewerkers aan, van machinisten en conducteurs tot servicemedewerkers op de stations. Haar kracht ligt in samenwerking, zei Van ’t Riet eerder. 'Met elkaar in de flow komen en zó samenwerken dat je allemaal vanuit dezelfde visie handelt. Ook wil ik een sfeer creëren waarbij mensen plezier in hun werk hebben.' Dat is in haar huidige functie een pittige klus. Het is haast onmogelijk om alle medewerkers en reizigers tevreden te houden en tegelijkertijd verbeteringen en kostenbesparingen door te voeren. Gelukkig houdt ze van een uitdaging. 'Ik gedij het beste op plekken waar het moeilijk is om succesvol te zijn.'

Ze rapporteert aan MT-lid Marjan Rintel. In 2014 nog genomineerd voor de Young Capital Award.