Ook vindbaarheid op internet kan innovatief worden aangepakt, vindt Willem-Peter Perquin. Hij beantwoordt vandaag de vraag hoe hij ervoor gaat zorgen dat de BV Nederland innoveert.
Heel veel bedrijven hebben een website, maar doen er eigenlijk weinig mee. Een bekend verhaal, er wordt immers al veel over gezegd en geschreven, maar een oud probleem. Is het hebben van een website innovatief? Tja, wel wanneer u als bedrijf ineens bezoekers krijgt op uw website, zonder daarvoor echt iets te hebben moeten doen. En hoe gek het ook klinkt, veel bedrijven zien dat als innovatief: dat ze een website hebben en in sommige gevallen ook in zoekmachines als Google voorkomen.
Innoveren betekent veranderen op een nieuwe en andere manier. De gemiddelde website van BV Nederland is daar erg aan toe. Het kan ook, door ze in een nieuw jasje (meer op de zoekvraag van de bezoeker gericht, minder op het bedrijf zelf) te steken en door te zorgen dat ze voorkomen in de top van zoekmachines.
Het draait om communiceren met gebruikers, die in minder dan drie seconden beslissen met u zaken te willen doen of niet. Dat is nog eens speeddating!
Pochen met innovativiteit
Maar wat moet u doen om ook gevonden te worden? En dan niet op pagina twee, maar gewoon in de top vijf van zoekmachines? YniVerse komt in 2008 met SEO Validator 2008 op de markt.
Het SEO-product waarmee de manager kan controleren of zijn websitebouwer het werk goed heeft gedaan, maar vooral hoe hoog je kunt scoren op zoekmachines en wat je webmaster moet doen om daar hogerop te komen. Volledig overzichtelijk, inzichtelijk en controleerbaar voor elk niveau. Innovatief? Wel als u op uw hockeyclub of sociëteit kunt pochen over uw posities en het stukje techniek dat ervoor heeft gezorgd.
Lees ook de vorige aflevering van BV Nederland: de mening van Hans Nonner.