Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kumar, Nirmalya

De Indiase Nirmalya Kumar verliet zijn thuisland in de jaren tachtig om een Westerse academische carrière na te streven. Nu, als hoogleraar Marketing in Londen pleit hij ervoor dat Westerlingen de omgekeerde weg volgen.

Kumar begon zijn academische carrière met een studie Handel waarin hij zijn bachelor en master in India haalde. Hierna deed hij een MBA in Chicago, waar hij ook promoveerde. Na een reeks posities als Marketing-professor aan Amerikaanse universiteiten, waaronder Harvard Business School, vertrok Kumar in 2003 naar de andere kant van de Oceaan om aan de slag te gaan bij London Business School.

Op academisch gebied heeft Kumar zich vooral onderscheiden op het gebied van marketingstrategie. Hij geldt als de geestelijk vader van de 3V's. Deze staan voor: "valued customer, value proposition and value network".

Naast zijn academische werk, doet Kumar ook advieswerk voor grote ondernemingen. Volgens zijn eigen website mag hij een tiende van de bedrijven op de Fortune 500-lijst tot zijn klanten rekenen. Daarnaast zit Kumar in het bestuur van verschillende grote Indiase bedrijven.

In zijn laatste boeken richt Kumar zich op de opkomst van India als belangrijke speler op het economische wereldtoneel. Onlangs had hij een prettige boodschap voor Westers talent: in Azië is een tekort aan hoogopgeleid personeel en daar is veel vraag naar jullie diensten.

Artikelen over Nirmalya Kumar:

Boeken van Nirmalya Kumar:

 

>> Bekijk het overzicht met alle goeroe's – elke week wordt deze lijst aangevuld met een nieuwe naam

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.