´Wij willen 15% procent minder calorieën in de markt zetten per 2020. Er is dus werk aan de winkel.´ Dat liet Mieke Ansems in 2017 weten in een interview op de website van Coca-Cola, waar ze destijds associate-director Public Affairs & Communications was. Of die doelstelling behaald is, is niet duidelijk. Maar Ansems verlaat zelf in ieder geval voor 2020 het schip. Per half september wordt ze verantwoordelijk voor de communicatie- en marketingstrategie van de ondermingsorganisaties VNO-NCW en MKB- Nederland.
Ervaring in politiek en Public affairs
Ansems studeerde Rechten in Utrecht en ging na haar studie aan de slag als medewerkers Sociale Zaken voor de Tweede Kamerfractie van D66. In deze functie leerde ze het politieke vak kennen. Bij het bureau Dröge en van Drimmelen maakt Mieke kennis met ‘de andere kant’ en werkte ze vier jaar als adviseur Public Affairs voor diverse bedrijven en organisaties. Voordat ze in 2015 de overstap maakte naar Coca-Cola hield ze zich als senior adviseur Public Affairs bij zorgverzekeraar Menzis bezig met de belangenbehartiging van het bedrijf.
Ansems mag dan meerdere malen van functie zijn gewisseld, er is echter één constante in haar loopbaan. Al ruim vijftien jaar is ze de communicatie-adviseur van prinses Irene van Lippe-Biesterveld.