Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Paul ter Wal, zelfstandig verzuimadviseur/makelaar, Ter Wal Advies BV

Werven? Neen, gevonden worden, aldus Paul ter Wal

In 2015, maar ook al wat eerder mogen we redelijk aannemen, gaan we met alle werkgevers op zoek naar dé nieuwe arbeidskrachten. De vijver is wat leger en het vinden, laat staan het binden van een werknemer, valt niet mee.

De nieuwe werknemer (Zij/Hij) voortgekomen uit de generatie Einstein of Y laat zich niet zo maar werven. Nee, de nieuwe werknemer 2.0 heeft een goed beeld van wat er te vinden is in de wereld en wat zij er zelf mee wil. Zij geeft zelf wel aan wat zij wil en waar zij naar op zoek is en weet ons als werkgever wel te vinden.

Competenties
Wij zullen ons dus heel anders presenteren en kenbaar maken. We moeten aangeven wat wij als toegevoegde waarde hebben in hun leven en hun ontwikkeling.

Zij geven aan wat zij willen en waar zij aan toe zijn, en wij mogen aan hen aangeven welke competenties wij nu direct en straks nodig hebben, welke ontwikkeling daar dus in zit en hoe wij dat traject faciliteren. De werknemer 2.0 kijkt of die ontwikkeling past bij hun leven, hun beeld van verantwoordelijkheid en hun gewenste ontwikkeling.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Onze advertenties worden dus alleen gezien als wij die aanbieden op plaatsen waar de werknemers ook zitten, zoals nu op Hyves, LinkedIn, Marktplaats, MSN, et cetera.

Voor ons een gouden kans om eens goed werk te maken van het omzetten van de traditionele wervingsadvertentie. Die bevatten het huidige profiel van competenties en vaardigheden die men moet hebben om te "mogen" solliciteren. Met een saai verhaal wie we zijn en wat wij zoeken. We zullen nu en straks gaan aangeven wat wij zijn, wat we bijdragen aan de wereld en aan onszelf, wat we willen worden en welk profiel voor die nieuwe werknemer het beste past in de ontwikkeling naar die gewenste situatie.

Mooi
De rol van de traditionele p&o-medewerker gaat immens veranderen; zij worden marketeers en accountmanagers voor de werkgevers, gericht op het onderkennen van de trends in de werknemersmarkt en de manieren om die markten binnen te gaan en daar te zoeken en gevonden te worden.

Wat een mooi vooruitzicht.