Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Op zoek naar een nieuw licht in 2009

We zullen we het licht van de pc wat vaker moeten inruilen voor het licht van buiten, zegt Boy Brantjes, directeur van Bizzwork.com.

Midden in een donkere nacht loopt er een vrouw over straat. Bij het licht van een van de lantaarnpalen ziet ze een man die geïrriteerd naar iets op zoek lijkt. De vrouw vraagt of ze hem kan helpen, waarop de man antwoordt: "Ja graag, ik zoek mijn autosleutels die ik heb laten vallen." Samen speuren ze zonder resultaat de grond af.. "Waar heeft u ze precies laten vallen", vraagt de vrouw. "Daar ergens", zegt de man terwijl hij naar het donker wijst. "Maar waarom zoekt u dat hier", vraagt de vrouw verward. "Omdat hier het licht is", zegt de man.

De straatlantaarn waaronder we in de jaren van groei allemaal hebben lopen zoeken blijkt bij nader inzien toch niet de goede plaats te zijn. In plaats dat die lantaarn ons leven heeft verlicht, heeft hij ons regelmatig verblind en op de gedachte gebracht dat zijn warmte en comfortabele schijnsel ons altijd de juiste weg zou wijzen.

Maar als we zorgvuldig kijken naar wat het licht van de goede jaren ons daadwerkelijk heeft gebracht, zullen we moeten vaststellen dat veel van de uitgangspunten waren gebaseerd op hebzucht, gierigheid, egoïsme en bedrog. Gemakkelijke kredieten, ‘koop nu, betaal later', snel geld krijgen en vooral uitgeven, uitgeven en nog eens uitgeven. We hebben allemaal hetzelfde altaar vereerd.

Licht van correctie
Men zegt wel eens dat iets ‘te mooi is om waar te zijn' en dat is waarschijnlijk ook zo. Het heeft ons niet tegengehouden om ons geld in niet duurzame programma's te stoppen. Het blijkt makkelijk onszelf – net zoals de man uit het voorbeeld – voor de gek te houden. We volgen vaak zonder erbij na te denken de weg die ons is ingegeven, terwijl oplossingen, uitdagingen en bedreigingen veelal niet in het felle licht maar juist in de grijsgebieden liggen. Onze wereld is een combinatie van licht en schaduw in mate van moraliteit en ethisch gedrag. We zullen daarin een nieuw pad moeten vinden. Niet alleen in het zakendoen maar voor alle aspecten van ons leven.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Anno 2009 schijnt het licht van correctie op velen van ons. Op zoek naar nieuw licht blijken echte, geloofwaardige en vertrouwde zakenrelaties de kern van zaken doen. De ‘givers gain' filosofie viert hoogtij en vertrouwen lijkt het belangrijkste element voor zakelijk herstel.

Geen slachtofferrol
Online verbindingen, hoe gemakkelijk ook, zullen nooit in staat zijn dat zo broodnodige vertrouwen te kweken. Via het Internet kun je immers geen authentieke, geloofwaardige en duurzame basis voor vertrouwen leggen. En dus zullen we het licht van de pc wat vaker moeten inruilen voor het licht van buiten. Mensen ontmoeten, boeien en vervolgens aan je binden. Een netwerk om je heen creëren op basis van vertrouwen. Wie in dat licht zaken doet, kan de schijnbaar comfortabele straatlantaarns van weleer gestolen worden.

Wij hebben besloten dat Bizzwork.com geen rol als slachtoffer zal spelen. Wij willen leiden, innoveren, investeren en groeien. We hebben een "givers gain" filosofie en dit gepassioneerde geloof zal ons helpen de volgende fase van bedrijfsontwikkeling met succes af te ronden. We hebben besloten onze Zakelijke Speeddate business te re-engineren, we blijven niet in de comfort zone van hier en nu. We hebben geinvesteerd in een nieuw product, een digitale oplossing die van onschatbare waarde zal blijken in de komende moeilijke periode van wereldwijde aanpassingen.

Het betreft een digitaal Netwerk Operating Systeem waarmee gebruikers in korte tijd veel mensen met elkaar in contact kan brengen (bijvoorbeeld in bedrijven, met klanten, voor PR, Voor HRM toepassingen, interne communicatie, brainstorming en meer). Het hart wordt gevormd door de Rotatathon, een netwerkmethode van Bizzwork. Door dit product zullen meer mensen in staat zijn te ontmoeten, te boeien en zich te verbinden (de missie van ons bedrijf).