U heeft een mooie bedrijfsfilm gemaakt of laten maken en deze op verschillende sites gepubliceerd. Hoe zorgt u ervoor dat deze zoveel mogelijk wordt bekeken?
Zoekmachine
De belangrijkste manier waarop u kijkers naar uw online film trekt is via Google. Het is voor de zoekmachine echter niet mogelijk om zelf de film te bekijken en de inhoud ervan te bepalen. Daarom ‘leest’ de spidertechnologie van Google bij het zoeken naar relevante video’s vooral de tekst, titel en trefwoorden.
De juiste omschrijving van uw bedrijf en/ of product zorgt dus voor de beste vindbaarheid van uw filmpje. Videosites als YouTube, Dailymotion en Vimeo draaien volop mee in de zoekresultaten van Google. Plaats daarom altijd een duidelijke en bondige tekstomschrijving bij de video. Vergeet daarbij niet goed na te denken over de trefwoorden waarop de film gevonden moet worden.
Eigen netwerk
Stel ook uw eigen netwerk op de hoogte van uw nieuwste bedrijfsuiting. Mensen zijn snel geneigd om leuke films door te sturen, waarmee u uw eigen viral creëert. Dat levert gegarandeerd veel hits en naamsbekendheid op.
U kunt hiervoor iedereen uit uw klantenbestand mailen. Maar vergeet ook niet om de film via uw sociale netwerken te verspreiden. Vanaf YouTube kunt u gemakkelijk een directe link plaatsen op bijvoorbeeld uw Facebook- en Twitteraccount.
YouTube kanaal
Zeker wanneer u van plan bent om meerdere films te maken, kunt u overwegen om een eigen YouTube kanaal te beginnen. Verschillende bedrijven en organisaties hebben al een eigen kanaal. Bekende voorbeelden zijn de kanalen van de Anne Frank Stichting en van het sinds vorige maand geopende Koninklijk huis.
Vul ook het Beter Bereikbaar-onderzoek in.
Dit artikel is u aangeboden door Telfort. Lees ook de overige artikelen over beter bereikbaar zijn.