Dit kan de rijvaardigheid beïnvloeden: TomTom integreert Twitter in zijnnieuwe navigatiesystemen. Met ‘Search & Go LIVE’ kunnen bestuurders informatie en hun locatie delen.
Twitter is zo alomtegenwoordig, dat je er als bedrijf wel iets mee moet. Als fabrikant van wegwijsapparatuur heeft TomTom bedacht dat de berichtjes met 140 karakters best hun nut kunnen bewijzen onderweg. Hoewel? Met de Twitter-functie in de TomTom-navigatiesystemen kan een bestuurder altijd laten wete waar hij is. De verwachte bestemming en aankomsttijd kan hij ook twitteren aan zijn volgers. Daar zal een zakenrelatie of familie bij de eindbestemming nog wel op zitten wachten, maar het risico bestaat, dat volgers afhaken als de tweets het karakter krijgen van een NS dienstregeling. Handig is wel, dat het bericht automatisch wordt gegenereerd: het ík ben wat later'-smsje kan dus achterwege blijven.
Nederland in de wacht
Twitterverslaafden zullen in Nederland nog even met hun smartphones moeten duimelen, want de nieuwe dienst van TomTom, die gratis is, komt in oktober alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Duitsland en Nieuw-Zeeland. Daar zal ‘Search & Go LIVE’ eerst worden getest, op basis van ervaring van gebruikers wordt vevrolgens bekeken hoe de functies te verbeteren zijn. Het is de bedoeling dat de dienst zo snel mogelijk naar Nederland komt.
-
Garmin koopt Navigon
-
De strategie van TomTom
-
Navigatie in 3D
-
Indoor navigatie met Gecko
-
Eindelijk: een Garmin app
-
Apple kan TomTom kopen
Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.