Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Niemand kan meer om Twitter’

De ondernemers uit de Challenger 50 kijken terug op afgelopen jaar, en voorspellen de trends voor 2010. Wat is hun woord van 2009, en hoe hard sloeg de crisis toe? Jim Halfens, Juridische Snelweg: "Twitter is een woord waar niemand meer omheen kan."

Wat gaat groot worden in 2010, wat worden trends?
In 2010 zullen volgens mij voornamelijk bestaande grote trends van 2009 groter worden. Hiermee bedoel ik de explosieve groei van bijvoorbeeld Social Networks zoals Hyves en Twitter. Ook zullen de mobiele mogelijkheden explosief toenemen in 2010. Zoals bijvoorbeeld ‘augmented reality', een trend van 2009 die in 2010 nog vele malen groter zal worden. De rode draad van alle ontwikkelingen is dat het ouderwetse persoonlijke klantencontact in het bedrijfsleven steeds vager wordt. Om die reden kiezen wij Juridischesnelweg.nl voor een combinatie van persoonlijk contact en nieuwe technologie.

Wat heb je geleerd in 2009?
Een transparant dienstenaanbod en verdienmodel zijn de sleutel tot succes!

Wat zijn je plannen voor 2010?
Met Juridischesnelweg hebben we een snelle groei doorgemaakt dit jaar. Maar we zijn pas net begonnen. De plannen van Juridischesnelweg.nl zijn groots. Eind 2010 hopen we een stevige stap te hebben gezet richting de juridische significante spelers in Nederland. Tevens zal in 2010 een nieuw concept worden gelanceerd. Begin volgend jaar zal Echtscheidingshotel.nl ‘haar deuren openen'.

Wat is jouw woord van 2009?
Twitter
! Woord en bijna werkwoord. Social Networks bleken booming. Bijvoorbeeld Hyves verdubbelde bijna haar aantal gebruikers van 5 miljoen een jaar geleden naar ruim 9 miljoen gebruikers dit jaar. Een trend en woord waar niemand meer omheen kan.

Hoe hard heeft de (krediet)crisis je onderneming geraakt?
Bij Juridischesnelweg.nl hebben we weinig last van economische cycli. Op het moment dat het slecht gaat zijn onze advocaten druk met incassozaken of ontslagprocedures. Ten tijde van economische groei is er bijvoorbeeld weer veel vraag naar advies op het gebied van ondernemingsrecht. Verder werken wij op basis van lidmaatschap en zijn onze jaarlijkse kosten laag waardoor  een leegloop in mindere tijden uit blijft.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Welke ondernemer heeft je teleurgesteld in 2009?
Niet veel ondernemers hebben mij teleurgesteld. Ook tegenslag hoort bij ondernemen en grote ondernemers. Wel hebben veel grote ondernemers, waar het fout ging, mij opnieuw wijzer gemaakt. Een transparant product wordt steeds belangrijker. Daarnaast blijft een krachtige financiële controle gecombineerd met een duidelijke focus de basis voor iedere onderneming. De ondernemers met ‘vet op de botten' zijn de winnaars van 2009 en staan in het nieuwe jaar vooraan.