Van twee dingen blijf ik af, zei ik bij mijn aantreden bij Management Team. Het logo en Bob.
Ik hield geen woord, want ook het logo ging onder het mes. Voor Bob gold dat niet. Hans Verstraaten introduceerde de figuur Bob de Manager ergens in 2003. Bob moest een herkenbaar managerstype worden, dat met verbazing keek naar de stroperige ambtelijkheid om hem heen – maar er evengoed volop aan mee deed. Een serviceaanvraagformuliertje meer of minder, Bob wijdt er moeiteloos een mailtje of acht aan. Inderdaad, oeverloos doormailen, om maar niet echt aan het werk te hoeven – ook die gave bezit onze Bob.
En uw Bob. Bob is vanaf de start een absolute hit. Omdat u allemaal Bob herkent (en zelden als die man of vrouw in de spiegel) geniet u tweewekelijks met volle teugen van de mailcolumn op de laatste redactiepagina van Management Team. Sterker: Bob is voor menigeen reden om van dit blad éérst de laatste pagina te lezen.
Op de website MT.nl hebben we alle Bob's die sinds de start zijn gepubliceerd gebundeld. U kunt ze daar nog een keer lezen, afdrukken als speciale editie van Management Team, maar ook stemmen op de beste Bob's. Die bundelen we na aflevering 100 nog een keer in het blad. Als inspiratiebron. Hoe het niet moet. Maar wel is.