Met alleen een telefoonnummer en een adres kom je er niet, meent ilocal. Een offerte aanvragen, gratis met het bedrijf bellen en informatie opvragen, dat is een surplus voor ondernemers (en de consument). Per maand telt de site ruim 1.000.000 bezoekers.
Een concept dat makkelijk te exploiteren is in het buitenland. België en Luxemburg zijn al aangesloten. Nu Spanje, Portugal en Duitsland nog.
Ruim 1.000.000 Nederlandse bedrijven zijn via ilocal te vinden. De internationale groei is mogelijk door een nog onbekende investeerder.
Maar oprichter Pieter Grasdijk voorziet dat de Nederlandse markt tot 2010 zal groeien tot 100 miljoen euro, zei hij eerder tegen Sprout.
“Als we in Nederland slagen, kunnen we dat in de rest van Europa ook”, zegt de kersverse marketing directeur Niek Veendrick. “Vooral in Duitsland is de huidige local search markt gefragmenteerd. Elke deelstaat heeft nu zijn eigen zoekmachine. En dus liggen er kansen voor ilocal.”
In Nederland werkt de zoekmachine samen met Ilse. Die zelfde strategie wil Veendrick toepassen in het buitenland. “Zo gaan we in Duitsland samenwerken met map24. Want lokale partners kennen de markt, en leveren veel voordelen op.”