Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Helft zakenvrouwen mist uitdaging

Bijna de helft van de zakenvrouwen vindt hun werk niet uitdagend genoeg. De Nederlandse zakenvrouw grijpt de crisis niet bepaald aan om zichzelf verder te ontwikkelen.

Drie op de vijf vrouwen vinden dat zij een succesvolle carrière hebben opgebouwd. Vrouwen vragen echter minder vaak dan mannen om promotie of loonsverhoging. Dit blijkt uit een onderzoek van adviesbureau Accenture ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag afgelopen zondag. In totaal zijn 3600 zakenmensen in 18 landen over de hele wereld ondervraagd.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Toppositie
De Nederlandse zakenvrouw blijkt de economische crisis minder dan collega's in andere landen te hebben aangegrepen om zichzelf verder te ontwikkelen om een toppositie in het bedrijfsleven te behouden. In Nederland zegt maar 22 procent van de vrouwen dat te doen, tegenover respectievelijk 86 en 79 procent in Brazilië en China.