Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Greetz: te snel naar de UK

De Britse markt is bijna gelijk aan de Nederlandse, toch? Niet dus, ontdekte Johan van Vulpen, medeoprichter van Greetz. De snelgroeiende online wenskaartenservice ging te vroeg en te groot de nieuwe markt in.

 

Greetz was in 2007 een snelgroeiend techbedrijf en stond op vele lijstjes van investeerders en pitchwedstrijden. De snelle groei bracht het in 2008 en 2009 zelfs tot een plek in de Deloitte Technolog Fast50, de lijst met snelste techbedrijven van Nederland. Het bedrijf van Johan van Vulpen draaide dan ook goed met zijn online wenskaartenservice, en werkte zelfs samen met het machtige Hallmark. Toen er bij venture capitalbedrijf Prime Ventures zeven miljoen was opgehaald, leek het dan ook tijd voor een snelle internationale expansie.

Dat leek zo, stelt Van Vulpen vast met de kennis van nu. Een buitenlandse koers zou hij nu heel anders aanpakken, vertelt hij onze collega's van Sprout, die in de aanloop naar hun Challengerday 2011 met ondernemers sprak over hun grootste fouten en mislukkingen.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Challengerday: The Failure Edition is op 9 november in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Het aantal plaatsen is beperkt, bestel daarom hier je ticket.