Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Een gevoel van urgentie

 

Als de wereld brandt komt Kotter ons redden

Businessgoeroe Kotter heeft een onberispelijke timing met de Nederlandse vertaling van ‘A sense of urgency'. Als de wereld brandt, bestaat er een acute behoefte aan een leidraad voor verandermanagement.

 

Hoe krijg je mensen in beweging om te veranderen? De status quo is misschien niet ideaal maar wel veilig en bekend terrein. Dus blijven we, zowel individueel als in groepsverband, liever zitten waar we zitten.

In tijden dat de wereldeconomische vooruitzichten op dagelijkse basis worden aangepast is dat dodelijk. Dus pakken we Kotter om ons te redden.

Eén van zijn manier om de boel op te schudden is het gebruiken van een crisis. Kansen te over. Het gevoel van urgentie, dat ten grondslag ligt aan ‘veranderen volgens Kotter' is alomtegenwoordig.

Maar hoedt u voor het valse gevoel van urgentie. Met de mond belijden dat iets urgent is, maar niet de agenda's legen, het instellen van werkgroepjes of nog erger consultatierondes gebruiken om een beslissing uit te stellen. De hond in de pot, volgens Kotter.

Wanneer die ‘doen-alsof-tactieken' om u heen een rol spelen, krijgt bij het lezen van dit boek een serieuze en acute drang om een andere werkomgeving te zoeken. Succesvol veranderen vereist behalve een goede strategie, een gevoel van urgentie ook een manager die zowel hoofd als hart weet te raken. Hoe? Kotter vertelt het u in deze bange tijden…

Een gevoel van urgentie!

John Kotter, € 24,50

 

Diepe inzichten

George Soros speculeerde het Britse pond eigenhandig kapot en verdiende een fortuin. Dus als hij in een kritische beschouwing de fundamentele zwakheden van het huidige marktkapitalisme blootlegt, zit ik op het puntje van mijn stoel. Zelfs bij taaie conceptuele begrippen als zijn eigen ‘reflexiviteitstheorie'.

De internationale kredietcrisis

George Soros, € 19,95

Toch nog rijk

Geld bijna kwijtgeraakt bij het ‘veilige' Icesave? Ga dan beleggen. En als ik de auteur goed begrijp is dit juist een moment om te kopen. Tegen de cyclus in beleggen is het toverwoord, leer de cycli herkennen en ook u ziet dat de conjunctuur ontegenzeggelijk is gekanteld…

Trends en Cycli

Jaap van Duijn, €17,95

WEGWERPBOEK

Honderd open deuren

Tips van het kaliber: ‘liever overdressed dan underdressed' en ‘wees oprecht geïnteresseerd en authentiek" zijn  niet meer dan bladvulling. En dat is wat dit dunne handzame boekje is, te veel bladvulling en echt te weinig inhoud.

Weg ermee!

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

100 gouden regels voor zakelijke gesprekken

Krijn de Best en Marike van den Berg, €14,95