Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De Dotcom-bubble is terug

De hype rond social media en mobiel internet heeft al geleid tot gigantische waarderingen voor Facebook, Twitter en app-makers. Wordt 2011 het jaar van de Dotcom-bubble 2.0?

 

Zelfs de meest pessimistische social media-scepticus plakt een prijskaartje van 10 miljard dollar op Facebook. Twitter: geen businessmodel, wel 4 miljard dollar waard. Voordat we in 2011 belanden, rijst de vraag: gaat de hype volgend jaar richting bubble?

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Overdrijving 

Een belangrijk element van een bubble, hebben we in 2000-2001 geleerd, is overdrijving in de waardering van bedrijven. Vandaag wordt in Silicon Valley met miljarden gesmeten richting social media-startups en ontwikkelaars van mobiele apps. Ook startups zonder hard businessmodel en cashflow krijgen op het oog makkelijk miljoenen, als ze coole dingen doen. 

> Lees verder op Techbusiness, het technologieplatform van MT