Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Creativiteitmanagement

Innovatieve, werkelijk vernieuwende ideeën worden belangrijker en belangrijker. In onze innovatiegedreven economie komt het steeds meer aan op het oorspronkelijke idee. 6 tips om structureel het goede idee de ruimte te geven:

1. Verlaat de notie dat uw medewerkers er zijn om uw ideeën uit te voeren, maar transformeer uzelf tot iemand die andermans invallen op het schild hijst.

2. Oogst ideeën uit alle geledingen. Creëer een omgeving waar mensen veilig zijn om ideeën te opperen en die alle aspecten van hun identiteit de ruimte geeft.

3. Zorg voor mensen met verschillende disciplines, achtergrond en expertise om mee te denken. Variatie aan invalshoeken loont.

4. Scherm uw creatieven af van bureaucratisch geneuzel.

5. Pas op met het aan banden leggen van het creatieve proces. Dus geen teugels in de gedachtevormende fase, maar wel als een idee gecommercialiseerd moet worden. Stuur op time to market, derhalve.

6. Niet onbelangrijk, zorg voor een filter. Vanuit vele ideeën zijn er maar enkele echt kansrijk. Maar welke? Een audit-commissie die wederom uit een diverse groep bestaat is hierin het meest succesvol.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Tips ontleend aan: T.M. Amabile en M. Khaire, resp. professor en assistent professor HBS, Boston