Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

ABN Amro gooit organisatie om

De dienstverlening aan klanten in het middensegment moet beter, en daarom wijzigt ABN Amro zijn bedrijfsstructuur. Ook worden er drie nieuwe leden benoemd in de raad van bestuur, meldt Elsevier.

De consumentendivisie en de afdeling kleinzakelijke markt worden veel belangrijker binnen de bank die zich meer wil richten op het middensegment in de particuliere en de zakelijke markt. Die strategie van ABN Amro-topman Rijkman Groenink is ook een belangrijke reden om de Italiaanse bank Antonveneta over te nemen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Antonveneta is vrij sterk in het rijke noorden van Italië. De meeste Antonveneta-klanten passen precies in de doelgroep van ABN Amro thuis: bemiddelde particulieren en middelgrote bedrijven.

Ook hebben er in de top van de bank een aantal personele wijzigingen plaats. Financieel directeur Tom de Swaan, die volgend jaar zestig wordt, gaat per 1 mei 2006 met pensioen. Operationeel directeur Hugh Scott-Barret gaat al op 1 januari als zijn opvolger aan de slag. Daarnaast krijgt de raad van bestuur drie nieuwe leden, Huibert Boumeester, Piero Overmars en Ron Teerlink.