Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

8 bizarre businessmodellen

Site voor vreemdgangers, boekenkast als doodskist, vodka van Noordpoolijs en parfum voor huisdieren. Acht bizarre succesvolle bedrijfjes.

 

Sommige businessmodellen lijken absurd, maar leveren wel veel geld op. Acht bizarre succesvolle businessmodellen. 

 

 

 

1. Rijk worden van affaires

Een website voor mensen die op zoek zijn naar een avontuurtje. Erik Drost zegt met zijn bedrijf SecondLove.nl een gat in de markt te hebben gevonden. “Als je op zaterdag een kroketje naar binnen werkt, smaakt de bloemkool op maandag toch ook weer lekkerder?”  Lees verder

 

 

2. Nepkasten voor te koop staande huizen

Hoe kunt u al die wanhopige mensen met een dubbele hypotheek van hun huis afhelpen? Marijn Muller van Boxters.nl bedacht kartonnen meubelen voor de inrichting van te koop staande huizen. “Het klinkt misschien arrogant, maar iedereen die ik spreek over mijn product is er enthousiast over.” Lees verder

 

 

3. De koe met lage bijtelling

Koeien zijn grote vervuilers. Mootral (UK) lanceerde een voedingssupplement voor koeien op basis van knoflook, om ze minder methaan te laten uitstoten en milieuvriendelijker te maken.  Lees verder

 

 4.  De pijp uit in een boekenkast

Meubelmaker Hans Rademaker speelt met Ibis in op een veranderende uitvaartmarkt. Hij ontwikkelde een boekenkast die dienst doet als doodskist. "Als iemand doodgaat, blijft zijn geest in anderen voortbestaan. De boekenkanst is een mooi symbool voor het bewaren van de geest."  Lees verder

 

5. Kattenkiekjes die miljoenen unieke bezoekers trekken

De Amerikaanse ondernemer Ben Huh doet niets anders dan 'domme' kattenfoto's op een site zetten. Hij haalt het trucje ook uit met andere onderwerpen. Samen zijn al zijn sites goed voor 10,4 miljoen unieke bezoekers per maand. "Ik nooit gedacht dat zoiets simpels ook zou werken."  Lees verder

 

 

 

6. Vodka uit een ijsberg

Een ondernemer zag voor de kust van Canada brokken ijs drijven. Ze bleken van de smeltende Noorpoolkap te komen. Ah ha, dat valt te vermarkten! Een producent van ijsbergwodka was geboren. Lees verder

 

 

 

7. Tatoeages op tanden

Hier kan de Nederlandse tatoeagekoning Henk Schiffmacher nog een puntje aan zuigen. Een Amerikaanse tandarts heeft een succesolle onderneming gemaakt van het tatoeren van tanden.  Lees verder

 

 

8. Honden met AXE-effect 

Gooise keffers kunnen al niet meer zonder. Het Amerikaanse bedrijf Sexy Beast heeft een parfumlijn voor honden opgezet, voor baasjes die diep in de buidel willen tasten.  Lees verder

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Lees ook het boek Ik heb een goed idee wat nu of neem deel aan het Innovatiecongres nieuwe producten bedenken