Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bouw aan goede content voor de zoekmachine

Bij SEO, ofwel zoekmachinemarketing gaat het vooral om goede content. Wat is nu eigenlijk die goede content?

Sommige mensen vinden dat maar een flauwe opmerking. Hoe kan een zoekmachine als Google bepalen wat goede en relevante content is? Het zal toch niet zo zijn dat Google opeens persoonlijkheid heeft en in lachen uitbarst als er iets grappigs geschreven staat?

Waar het op neer komt, is hoe anderen met die content omgaan. Als een zoekmachine ziet dat er links worden geplaatst naar een bepaald artikel, blog of anders, dan beschouwt de zoekmachine dat als goede, relevante content. Dat snijdt hout, want wie zou er anders naar toe linken?

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Goede content te realiseren?

  1. Geef een (onverwachte) draai aan bestaande informatie. Ook al is over een bepaalde zaak of over een bepaald onderwerp al een paar keer geschreven, dan kan een nieuwe, frisse kijk aandacht opleveren. Een prima manier om uw merk of zaak te presenteren.
     
  2. Zorg voor persoonlijkheid, laat het publiek even lachen. Niemand wil iets lezen dat smaakt naar oud brood. Mensen willen iets lezen dat ze doet glimlachen, stop iets in het stuk dat herkenning oproept. Schrijf iets dat de lezer aanspreekt en anderen zullen verwijzen naar je stuk. Deze links geven je vertrouwen en in de ogen van Google wordt het gezien als relevante content. 

Zomaar een paar manieren om je teksten meer betekenis te geven. Denk "out of the box" en zorg voor nieuwe invalshoeken met je schrijven. Het wiel opnieuw uitvinden wordt niet gezien als relevant, tenzij je iets toevoegt. Ook als mensen het niet met je eens zijn, levert dat aandacht en connecties op.

Lees meer:

Goede zaken!
GJ Bramer, Google Adviseur in Alkmaar