Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ziggo nieuwe hoofdsponsor Ajax

AMSTERDAM (ANP) - Kabelexploitant Ziggo is per 1 januari de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Dat maakte de Amsterdamse voetbalclub vrijdag bekend. De overeenkomst heeft een looptijd van 4,5 jaar, tot en met eind juni 2019.

Ziggo betaalt jaarlijks 8 miljoen euro om op het shirt van Ajax en de beloften van Ajax te prijken. Daarnaast is in de overeenkomst een variabele vergoeding van 2 miljoen euro afgesproken. Voor het eerste halfjaar betaalt Ziggo respectievelijk 4 miljoen euro met een variabele vergoeding van 1 miljoen euro.

Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na 2,5 jaar. Daarvoor geldt wel een opzegtermijn van twaalf maanden. De huidige hoofdsponsor Aegon blijft nog 2,5 jaar bij het bedrijf als gewone sponsor.

Aegon

Aegon is al ruim 6 jaar de hoofdsponsor van Ajax, voor een bedrag van maximaal 12 miljoen euro per jaar. Het bedrijf kondigde vorig jaar al aan dat het in de zomer van 2014 afscheid zou nemen als voornaamste geldschieter van de landskampioen. Op verzoek van Ajax plakte de verzekeraar nog een halfjaartje aan vast, al was dat voor een beduidend lager tarief van 3 miljoen euro voor zes maanden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Ook de partnerrechten van sportpark De Toekomst zijn niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.