Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Welch is dood, ondernemerschap leeft

Iedereen die op jacht is naar het grote geld heeft minimaal één boek van Jack Welch gelezen. De keiharde manager wist in een paar jaar GE om te vormen tot een moloch met keiharde winstcijfers. Het trucje van Welch is uit.

Wie nu zaken doet moet snel zijn, innovatie en lef tonen. Managers worden ondernemers.

De keiharde managementregels van Welch (de 20 procent minst presterende medewerkers vliegen er resoluut uit) gelden als het heilige schrift in managementland. Het is tijd voor een frisse wind, schrijft Fortune.
Want markten laten zich niet meer zo gemakkelijk voorspellen. Managementmethodes uit het verleden passen niet meer in het huidige bedrijfsklimaat. Het gaat om ondernemerschap.
De focus van de bedrijfsvoering moet niet de aandelenkoers zijn want het zegt niets over het succes van de manager op lange termijn.
Het gaat er niet meer om dat je een olifant kan laten dansen, schrijft Fortune. Het gaat om het maken van de iPod van uw industrie en het transformeren van de bedrijfstak.

 

De zeven regels van Fortune
nieuw oud
snelheid is alles gedrag je als een moloch
vind een niche, innoveer wees de nummer 1 of 2 in je markt
de klant is koning de aandeelhouder heeft de macht
richt je op de buitenwereld wees ‘lean and mean’
neem gepassioneerde mensen aan maak een ranglijst en kies alleen voor beste
neem een moedige ceo in dienst neem een charismatische ceo in dienst
wees menselijk ga voor macht

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Meer op de website van Fortune.