In principe is er niet veel veranderd binnen 2waytraffic. Kees Abrahams is nog steeds ceo, en ontwikkelt nog steeds televisieprogramma’s. Alleen legt hij daarvoor nu verantwoording af aan de senior managers van Sony, in plaats van de aandeelhouders. Abrahams zag met de overname vooral zijn ‘universum groter worden’. Hij kreeg nieuwe collega’s, is ineens gelieerd aan gerenommeerde zusterbedrijven in onder andere Duitsland, Frankrijk en Amerika, en zag de content van zijn bedrijf uitgroeien. “De light entertainment-catalogus van Sony Pictures Entertainment is samengevoegd met onze catalogus. Wij doen daardoor nu de internationale distributie van programma’s als Dragon’s Den.”
De samenwerking bevalt Abrahams goed, hij ziet de overname als een milestone om zijn ambities waar te maken. “Omdat we een onderdeel zijn geworden van een grote, sterke organisatie hebben we meer slagkracht, zijn de randvoorwaarden binnen handbereik en hebben we veel collega’s die dezelfde kant op rennen. Daardoor kunnen we sneller groeien dan wanneer we een beursgenoteerd bedrijf waren gebleven.”
[De doelen van 2waytraffic blijven hetzelfde: doorgroeien en winstgevender worden dan de concurrentie. Dat betekent blijven zoeken naar creatieve ideeën en formats, en voorop blijven lopen in de verspreiding ervan. Behalve tv en internet, heeft Abrahams ook grote verwachtingen van mobiel internet als kanaal voor zijn programma’s. “Hoe snel zich dat ontwikkelt, hangt af van de markt, want mobiel internet is nog geen gemeengoed. Maar als de consument het wel oppikt, staan we er helemaal klaar voor.”