Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Vrouwen meest actieve webshoppers

Vrouwen shoppen nu ook online meer dan mannen. Tien jaar terug bedroeg het aandeel winkelende vrouwen nog geen tien procent, nu is dat gegroeid naar 51 procent.

De online bestedingen groeiden navenant mee. Het aantal webshoppers steeg in tien jaar tijd met een factor 40, de bestedingen namen zevenhonderd keer sneller toe dan de bestedingen in de detailhandel.

Ongeveer de helft (8,3 miljoen) van alle Nederlanders koopt wel eens online. Dat waren er tien jaar terug nipt 215.000. Het gemiddeld aantal aankopen per jaar bedraagt 5,3. Daar zitten vooral veel kleine aankopen bij, getuige de gemiddelde besteding per jaar. Die is slechts 370 euro.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Internetshoppers zijn veelal actieve internetters. Drie van de vier shoppers is meer dan 16 uur per week online.

Lees het volledige onderzoek van Bol.com na de klik.