Vandaag is de laatste genomineerde voor LiveWire bekend geworden. Vibratormaker Emotional Bliss werd door het publiek gekozen als beste onderneming. Een jury koos eerder de andere drie kanshebbers – Frybo, Innospense en SENZ Umbrellas. Update: Innospense heeft geen zin in 10.000 euro en exposure en trekt zich terug uit de competitie. Het bedrijf wordt vervangen door Deam.
De vier bedrijven strijden op 11 december om de LiveWire award – een geldbedrag van 10.000 euro.
Irene Buwalda (29) van Emotional Bliss is opgetogen. “We zijn nu drie jaar bezig en houden ons verre van porno. Ons product is eerst uitgezet in de medische sector – artsen, seksuologen, gynaecologen – pas daarna zijn we naar de consumentenmarkt gegaan.”
De vibrator is ontwikkeld in samenwerking met een bekende Britse seksuologe. “We richten ons op vrouwen die minder gemakkelijk een orgasme kunnen krijgen. Denk aan mensen met een handicap, reuma of diabetes.”
Het product zit met een verkoopprijs van 100 euro aan de top van de markt. Consumenten met een handicap zijn doorgaans niet onder de meest kapitaalkrachtigen. Geen verkeerde doelgroep gekozen? Buwalda vindt van niet. “We hebben ons op de medische sector gericht omdat we niet geassocieerd wilden worden met porno. Dat is een markt gedomineerd door mannen. Wij zijn de Rolls Royce onder de vibrators.”
Een marktbenadering die zijn vruchten afwerpt. De vibrators van Emotional Bliss liggen sinds kort bij de Etos in het schap. Helaas zit de markt niet stil. Durex bracht na Emotional Bliss een vibratorserie op de markt die veel overeenkomsten vertoont met het product van Buwalda. “We zijn door Durex geïmiteerd. Ik vind dat een compliment, bovendien opent het deuren.”
Aanwezig zijn bij de finale? Hier meldt u zich aan.